آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

26 میلیون و 500 هزار اصله نهال در کشور توزیع و غرس می شود

به گزارش راگانیوز ؛ خلیل آقایی روز یکشنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با آرمان های امام راحل گفت: دولت تدبیر و امید بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که تاکید کرد؛ «حفاظت خاک بالاتر از حفاظت آب است» اقدامات موثری را در جهت حفاظت از آب، خاک، پوشش گیاهی، جنگل ها و مراتع انجام داده است.
وی با بیان اینکه کشور شرایط خوبی در حفاظت از منابع طبیعی ندارد، اظهار کرد: دولت با برنامه ریزی و کار مضاعف در سالجاری توانست 150 هزارهکتار از اراضی کشور را نهال کاری کند و 250 هزارهکتار نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده نهال کاری می شود.
وی ادامه داد: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از روز درختکاری (15 اسفندماه سالجاری) 26 میلیون و 500 هزار اصله نهال را تا پایان سال 97 در کشور توزیع خواهد کرد که از این میان 10 میلیون اصله نهال به صورت رایگان به مردم اهدا می شود و مابقی نیز درعرصه های مختلف غرس خواهد شد.
آقایی با اشاره به اینکه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور توجه ویژه ای به طرح آبخیرداری دارد، تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که حتی برای یک قطره باران هم برنامه ریزی داشته باشیم.
مدیران و کارکنان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز- یکشنبه – در آستانه هفته منابع طبیعی با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.