آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم ترحیم جان باختگان آتش سوزی هیئت 72 تن مهاجرین برگزارشد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی ؛ ظهر روز جمعه 27 آذر ماه مراسم ترحیم عزیزان از دست رفته با حضور سفیر افغانستان ، فرماندار ری ، امام جمعه باقرشهر ، شهردارباقرشهر ، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین شهری برگزار شد .

در این مراسم مسئول هیئت 72 تن شهدای کربلا مهاجرین حجت السلام والمسلمین آقای امیری با اشاره به اینکه تمامی مسئولین شهری در همان ساعات اولیه حادثه حضور به موقع داشتند ، گفت : از امام جمعه باقرشهر و بخشدار کهریزک که پیگیری لازم را در خصوص این حادثه تأسف بار داشته اند و همچنین از شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر که با کمک مالی خود بخشی از هزینه های درمانی را جبران نموده و در کنار ما بودند کمال تشکر و قدر دانی را داریم .

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت تمام هزینه های درمانی افراد آسیب دیده را متقبل شده است ، افزود : وزارت بهداشت کمک فراوانی در خصوص خدمات درمانی این افراد انجام داده است تا حادثه دیدگان بدون پرداخت هزینه های درمانی مداوا شوند.

حجت السلام امیری ضمن اظهار تاسف فراوان از این حادثه تصریح کرد : متاسفانه در این حادثه 11 نفر جان خود را از دست دادند که یک خانواده 5 نفره فوت شدند و فقط پدر خانواده زنده مانده و مادر بارداری که همراه با فرزندش فوت شده و همچنین مادر بارداری دیگری که فرزندش سالم به دنیا آمده و خود نیز فوت شده است که این مساله غم حادثه را دوچندان می کند .

 

در ادامه این مراسم حجت السلام و المسلمین جوادی غزنوی به سخنرانی پرداخت و گفت : امام جمعه محترم باقرشهر ضمن همدردی با افراد حادثه دیده اهمیت زیادی برای اتباع افغانی قائل شده اند که سبب دلگرمی خانواده های داغدار گردید وهمچنین نظام جمهوری اسلامی ایران با تدابیر خویش طعم آرامش و امنیت در این کشور را به مردم افغانستان که همیشه آواره بوده اند ، چشاند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای که تاکید بسیار بر وحدت بین شیعه و سنی دارند و اتحاد را یکی از عوامل نابودی دشمنان که به دنبال تفرقه اندازی هستند می دانند اظهار داشت : مردم افغانستان به دلیل چهل سال جنگ در کشورشان همیشه احساس خطر می کردند و امنیت نداشتند ، اما مراجع تقلید همیشه آنها را به پیروی از ولی امر مسلمین جهان سوق داده تا این اتحاد همیشه پابرجا باقی بماند .

در پایان مراسم ترحیم امام جمعه باقرشهر ضمن ابراز تأسف از حادثه ناگوار آتش سوزی هیئت عزاداران امام حسین (ع) ، مهاجرین افغانستانی را برادران دینی خواند و کمک و همدردی با آنان را یک وظیفه انسانی دانست .

گفتنی است ؛ حادثه آتش سوزی در شامگاه 29 مهرماه در هیئت عزاداری مهاجرین افغانی مقیم باقرشهر به علت نشت علمک گازشهری وتجمع گازدرسقف کاذب رخ داده است که متاسفانه 11 نفر جان خود را از دست داده و حدوداً 23 نفر زخمی شده اند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.