آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شهرری ، با بی ارادگی دولت بازهم به تنگی نفس افتاد

IMG_9500

به گزارش راگانیوز ، آلودگی هوا خیلی وقت است که تبدیل به یک معضل همیشگی و هرساله برای پایتخت نشینان و شهرهای بزرگ شده است. در روزهای سرد و خشک زمستان ، هوا آنقدر آلوده می شود که نفس کشیدن سخت و سخت تر می شود ، اما رفع آلودگی هوا راه حل بسیاری دارد که اراده دولت و مسئولین شهری را می طلبد .

با توجه به اینکه  مشکلات موجود حاصل بی تدبیری دولت های گذشته است اما نباید از نقش دولت تدبیر و امید در تشدید این معضل غافل شد .

داشتن هوای پاک عزم و اراده جدی می طلبد

بابایی مشاور فرماندار و مسئول روابط عمومی فرمانداری ری، در گفتگو با خبرنگار ما گفت : یکی از مسائلی که این روزهای سلامت محیط زیست در کلانشهرها را تهدید می کند ، آلایندگی هایی است که در نتیجه فعالیت خودروها، کارخانه ها ، مراکز صنعتی ایجاد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداری ری و دیگر مسئولین نظارت کافی و لازم را به عملکرد بسیاری از کارخانه ها در شهرری دارند ، افزود : طی نشست های دوره ای که فرمانداری ری با محیط زیست شهرستان ری و معاونت عمرانی استانداری تهران داشته است تصمیماتی در خصوص فعالیت کارخانه ها گرفته شده که بر اساس راه حل های مورد نظر ، بخش هایی از کارخانه ها که سبب تشدید آلایندگی هوا در شهرستان می شدند تعطیل شدند اما سایر بخش های اداری مشغول به کار هستند .

بابایی تصریح کرد : در حال اقدام و نظارت بر روی صنایع آلاینده شهرستان هستیم تا بتوانیم از وجود آلودگی در هوای شهرری تا حدی بکاهیم اما به طور یقین داشتن هوای پاک و آسمان آبی نیازمند عزم جدی و برنامه ریزی همگانی است .

IMG_9241

کسی به فکر جان مردم نیست

دبیر مجمع نمایندگان تهران در مجلس، با انتقاد از بی‌ارادگی دولت برای حل معضل آلودگی هوای تهران و کلانشهرها، به سفر رئیس جمهور به ری در شاخص ۱۶۱ آلودگی و استقبال دانش‌آموزان از وی اشاره کرد و گفت : مهمترین مشکل ما در حال حاضر این است که به صورت مقطعی به مشکل آلودگی هوا در تهران نگاه می‌کنیم .

وی با بیان اینکه این معضل مقطعی نیست، تصریح کرد: وقتی به آمار تعداد روزهای پاک سال نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که این روزها زیاد نیست، به این نتیجه می‌رسیم که مشکل آلودگی هم برای تمام طول سال است و سال‌های متمادی است که این مسئله اتفاق می‌افتد.

حسین طلا در ادامه اظهار داشت: وضعیت آلودگی هوا طوری است که انگار هر روز یک جدول مندلیف را به طور کامل داخل ریه‌مان می‌بریم و بیرون می‌آوریم؛ این وضعیت برای نسل فردا معضل می‌شود و جان مردم بی اهمیت است .

آلودگی هوا با گذشت سه هفته هنوز هم با قدرت پا برجاست میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، بر روی عدد 153 قرار گرفت و شرایط ناسالم را نشان می‌دهد و مردم پایتخت نشین چشم به آسمان دوخته اند تا شاید بارش رحمت الهی به داد آنها برسد و ناجی نفس های تنگ آنان شود چرا که همگی از دولت برای یافتن راه حلی مناسب و رهایی از این معضل بزرگ نا امید شده اند !

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.