آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نظارت دقیق آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری بر کیفیت آب آشامیدنی

4
به گزارش راگانیوز ، ابراهیمی کارشناس کنترل کیفی و آزمایشگاه آبفای روستایی شهرستان ری ضمن اعلام این خبرگفت : در بحث حفظ کیفیت آب شرب ،  این اداره با راه اندازی اولین آزمایشگاه میکروبیولوژی در سطح کل روستاهای استان تهران در سال 1388 ، اقدام به پایش مستمر آب ازلحاظ میکروبی مینماید . به طور متوسط ماهیانه تعداد 100 نمونه میکروبی  از شبکه توزیع کلیه روستاهها ، از کلیه مخازن ذخیره آب و همچنین کلیه منابع تامین کننده آب (چاهها) برداشت شده و کلیه آزمایشات لازم جهت تشخیص هر گونه آلودگی و کلیفرم احتمالی در آب مصرفی انجام میگیرد ، تا در صورت وجود کوچکترین مورد احتمالی وجود کلیفرم نسبت به  جستجوی علل ایجاد کننده آن و رفع عامل آلوده کننده در اسرع وقت اقدام گردد.

انجام آزمون کدورت ( برای تشخیص سریع عدم وجود آلودگی میکروبی ) در زمان آزمونهای میکروبی به صورت مداوم انجام می پذیرد .در سه ماهه پاییز سال 94 به تعداد 360 نمونه میکروبی و 40 نمونه شیمیایی جهت کنترل و اطلاع از وضعیت بهداشتی و شیمیایی آب شرب کلیه روستا های شهرستان برداشت و مورد آزمایش قرار گرفتند .

وی افزود: تعداد 25 دستگاه کلریناتور گازی و برقی  در سطح روستاهای شهرستان جهت گندزدایی و کلرینه نمودن آب به بهره برداری رسیده است . این سیستم های کلرزنی به صورت 24 ساعته اقدام به تزریق کلر به آب توزیعی مینمایند و با تنظیم مقدار کلر تزریقی سعی شده است تا در کلیه نقاط شبکه آبرسانی ، با رعایت استاندارد تزریق کلر به آب شرب به میزان 2 گرم در متر مکعب میزان کلر باقیمانده به مقدار PPM 8/0-5/0   وجود داشته باشد.

وی در پایان  راه اندازی سیستم های تصفیه آب ( آب شیرین کن – RO ) با همکاری دهیاریها وحمایت و آموزش و نظارت بر بخش خصوصی در راه اندازی و بهره برداری از این سیستم ها  و پایش کیفی آب تولیدی آنها و توزیع توسط ماشین های آبرسانی سیار و همچنین شستشوی مخازن ذخیره و شبکه های توزیع آب شرب را از جمله اقدامات این امور در راستای بهبود کیفیت آب دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.