آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، در این مراسم باشکوه که پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین قرنی سخنران این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به تشریح ابعاد مختلف شخصیت و ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و همچنین تبیین فرازهایی از پیام بلند حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) به جناب عبدالعظیم الحسنی (ع)، خطاب به دوستان و شیعیان حضرتش پرداخت.

در ابتدای این مراسم قاری ممتاز و بین‌المللی احمد ابوالقاسمی آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت و پس از آن آقای مجتبی باقری به قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و گروه همخوانی فجر به اجرای برنامه پرداختند.

مدیحه‌سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حمید رمضان‌پور نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

بنا به سنت دیرینه، اهالی شهرستان ری، این روز را عید می‌گیرند و با پخش نقل و شیرینی، بزرگداشت میلاد با سعادت این خورشید آسمان سرزمین ری را به یکدیگر تبریک می‌گویند.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد و از این رو به «حسنی» شهرت یافته است.

میلاد مبارک آن حضرت در سال 173 ه.ق در مدینه منوره نقل شده و 79 سال عمر با برکت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام محمدتقی (ع) و امام علی النقی (ع) مقارن بوده است.

حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از دانشمندان شیعه و از راویان احادیث ائمه معصومین (ع) و از چهره‌های محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده است.

توصیف ائمه معصومین (ع) از ایشان، نشان‌دهنده شخصیت والای علمی ایشان است؛ حضرت امام هادی (ع) گاهی اشخاصی را که سئوال و مشکلی داشتند، راهنمایی می‌فرمودند که از حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش شمرده و معرفی می‌فرمودند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.