آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کهریزک در معرض آثار زیان بار زباله های شهرداری تهران/ کمبود منابع درآمدی بزرگترین مشکل کهریزک

0

به گزارش  راگانیوز صبح امروز نشست خبری مدیریت شهری کهریزک به همت روابط عمومی این شهرداری برگزار گردید .

در این نشست خبری رامین عربی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی  گفت : متاسفانه کهریزک در منطقه ای واقع شده که از ضلع شمال به بهشت زهرا که آثار روحی و روانی زیادی به شهروندان وارد می کند و از ضلع جنوب کهریزک مرکز بازیافت زباله های شهرداری است که روزانه 8 هزار تن زباله های شهرداری تهران از جاده اصلی قم عبور کرده  و در این محل جمع آوری می گردد .

وی در ادامه افزود : به دلیل عبور خودروهای غیر استاندارد در این منطقه و آثار زیان بار ترافیک و آلودگی هوا و همچنین عدم رعایت اصول بهداشت در جابه جایی زباله ها در محور اصلی جاده قدیم قم ، شهروندان کهریزکی با مشکلات زیادی  رو به رو هستند .

شهردار کهریزک با اشاره به اینکه تا کنون مکاتبات زیادی در خصوص مشکلات کهریزک با شهردار تهران و رییس شورای شهر انجام شده است ، اظهار داشت : متاسفانه هنوز تعاملی برای رفع مشکلات کهریزک صورت نگرفته است و قرار است در سال آینده برای بررسی این مشکلات مذاکراتی با شهرداری تهران داشته باشیم .

وی از تصویب مصوبه ارزش افزوده به ازای هر کامیون زباله که از شهر کهریزک عبور می کند خبر داد و تصریح کرد : طی مکاتبات فراوان ما این مصوبه را به شهرداری تهران ابلاغ کردیم که شهرداری تهران این مصوبه را اخلال در خدمت رسانی به شهروندان تهرانی دانست و با آن مخالفت کرد .

رامین عربی ضمن تشکر و قدردانی از فرماندار ویژه ری ، خاطر نشان کرد : با پیگیری های آقای جمالی پور در سال گذشته اعتبارات خوبی به شهرداری کهریزک تخصیص داده شد که توانستیم بدهی پیمانکاران را پرداخت کنیم.

رامین عربی بزرگترین مشکل کهریزک را کمبود منابع درآمدی و مالی دانست و گفت : شهرداری کهریزک با بحران منابع مالی و درآمدی مواجه است که با مساعدت های فرمانداری ری و استانداری تهران تصمیم های خوبی در خصوص حل مشکلات مالی این شهر اخذ شده است .

شهردار کهریزک در خصوص بحث ممیزی املاک ،  گفت : یکی از تصمیمات اخذ شده ، بحث ممیزی املاک است که با جذب مشاورین مجرب در این خصوص در صدد آن هستیم تا تحت عنوان عوارض نوسازی که یک درآمد پایدار برای شهرداری است بتوانیم مشکلات مالی را برطرف کنیم .

وی در ادامه افزود : جلب مشارکت های مردمی نیز یکی دیگر از اقدامات است که از این طریق می توانیم به یک درآمد پایدار برسیم ولی هنوز این امر محقق نشده و شهرداری با رکود مالی مواجه است .

رامین عربی در پایان ضمن اشاره به سفر رییس جمهور ، یادآوری کرد : قدم ایشان برای جنوب تهران بسیار مبارک و سبب خیر بوده است و با تخصیص اعتباری بالغ بر 432 میلیارد تومان کمک شایانی به پروژه های عمرانی شهرستان ری کرده اند اما از آنجایی که شهرداری ها غیر دولتی هستند از این اعتبار مبلغی عاید شهرداری ها نخواهد شد و تاثیر این اعتبار غیر مستقیم بوده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.