آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

38 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان شهرستان ری پرداخت شده است

به گزارش راگانیوز؛ یدالله صفری افزود: سقف وام های اشتغالزایی مدد جویان کمیته امداد 300 میلیون ریال بوده که به طور متوسط برای 300 نفر در سطح شهرستان ری اشتغال ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: 950 مددجو به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شده اند و به صورت رایگان تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند، مددجویان پس از گذرندان دوره های آموزش در راستای رشته آموزش دیده با اعطای وام خود اشتغالی و یا با معرفی به کارخانجات و سازمان های مرتبط با کمیته امداد صاحب شغل و درآمد شده اند.
صفری ادامه داد: 50 نفر از مددجویانی که دوره های فنی و حرفه ای را گذرانده اند در سال 96 به ادارات و کارخانجات معرفی شده اند و همچنین 14 نفر از فرزندان پسر افراد تحت حمایت کمیته امداد به دلیل نان آور بودن از خدمت سربازی در سال 96 معاف شده اند.
وی یادآور شد: 350 وام کارگشایی به میزان 20 میلیارد ریال به صورت قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد در شهرستان ری پرداخت شده است که سقف این وام ها سه میلیون تومان بود.
صفری با بیان اینکه 6 هزار و 100 مددجو در قالب 3 هزار و 600 خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ری قرار دارند افزود: 520 دانش آموز، 110 دانشجو از کمیته امداد شهرستان ری مستمری دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ری در سال 96 توانست 60 جهیزیه، 32 کمک هزینه برای دامادهای تحت حمایت را تامین کند اظهار کرد: 10 خانه برای مددجویان شهرستان ری خریداری شد و همچنین 80 خانه مددجویان تعمیر و بازسازی شد.
صفری در ادامه به برخی جوسازی ها علیه کمیته امداد توسط رسانه های بیگانه اشاره کرد و یادآور شد: کمیته امداد وجوهی که در قالب کمک های مردمی و صدقات دریافت می کند تکلیف شرعی و قانونی دارد که در همان منطقه صرف کند و هیچگونه درآمدی از شهرهای ایران برای سفره افطاری در سایر کشورها صرف نمی شود.
وی ادامه داد: برخی کشورها در منطقه از مدل عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایران کپی بردار کرده اند و رسانه های بیگانه از این مورد سوء استفاده کرده اند.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.