آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

400 چشمه سرویس بهداشتی در بهشت زهرا(س) به بهره برداری رسید

به گزارش راگانیوز ؛  مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) امروز سه شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 200 چشمه سرویس بهداشتی در ضلع جنوب غربی حرم امام خمینی(ره) واقع در عوارضی آزاد راه تهران ـ قم، 100 چشمه سرویس بهداشتی در بلوار حضرت زهرا(س)، 50 چشمه در میدان شهدای افراسیابی بهشت زهرا(س) واقع در ناحیه سه و 50 چشمه سرویس در قطعه 323 بهشت زهرا(س) به بهره برداری رسید.
سعید خال با بیان اینکه بهشت زهرا(س) با بهره برداری از این سرویس بهداشتی در حال حاضر 2 هزار و 400 چشمه سرویس بهداشتی دارد، عنوان داشت: بهشت زهرا(س) 750 هکتار مساحت و بالغ بر 300 قطعه قبر دارد و در برخی روزها مانند پنج شنبه آخر سال، ایام ارتحال امام راحل، شب های قدر و شب های جمعه شهروندان نیاز مبرمی به سرویس هیا بهداشتی دارند.
وی ادامه داد: این 400 چشمه سرویس های بهداشتی در جهت رفاه حال شهروندان و بنا بر درخواست های مکرر مردم احداث شده و سازمان بهشت زهرا(س) با مطالعه دقیق محل های این سرویس های بهداشتی را در چهار محل کلیدی جانمایی کرده تا شهروندان در هر جای بهشت زهرا(س) که باشند با کمترین زمان به سرویس بهداشتی دسترسی داشته باشند.
خال با بیان اینکه سرویس های بهداشتی به همت معاونت فنی و عمرانی سازمان بهشت زهرا(س) احداث شده است، عنوان کرد: این سرویس های بهداشتی در 2 فاز احداث شد که فاز اول در مدت 9 ماه در ضلع جنوب غربی حرم امام خمینی(ره) و فاز دوم که در مدت هفت ماه در نواحی یک و سه سازمان بهشت زهرا(س) احداث گردید.
وی در پایان یادآور شد: موقعیت استراتژیک بهشت زهرا(س) در جنوب تهران که محل تردد مسافران استان های جنوبی کشور و زائران امام خمینی(ره) و حضرت معصومه(س) است می طلبد که به نیازهای ضروری مردم توجه ویژه داشته باشد.
بهشت زهرا(س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران قرار دارد، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال 1349 خورشیدی آغاز شد،بهشت زهرا ابتدا 314 هکتار وسعت داشت که در سال 1376 بخش شمالی به مساحت 110 هکتار و در سال 1387 بخش شرقی به مساحت 160 هکتار خریداری و به آن اضافه شد. بهشت زهرا در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.