آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شناسایی و رفع معضلات ناشران بومی “ری” با ترویج نذر فرهنگی کتاب

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با موضوع اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و حمایت از ناشران محلی،پیگیری راه اندازی مرکز ری پژوهی و هم افزایی نهادهای فرهنگی تشکیل و مورد هم اندیشی اعضای شورا قرار گرفت .
هدایت الله جمالی پور” ،در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت یاد  خاطر شهدا به مقام شهدای ۱۸ دی ادای احترام کرد و اظهار داشت:وحدت و انسجام ملی رمز پایداری جمهوری اسلامی ایران است که امیدوارم توفیق خدمت در سایه آرامش و انسجام در مسیر فراهم شدن آسایش مردم نصیبمان شود.
بر اساس دستور جلسه گذشته،معرفی ناشران محلی جهت تعامل در حوزه نشر و بهره مندی از حمایت های ادارات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کارجلسه شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت به همین منظور “پورامینی” ناشر قدیمی و پیشکسوت ری با حضور در شورای فرهنگ عمومی  به بیان مشکلات صنف ناشران و ظرفیت های آنان پرداخت و بر اساس تاکید فرماندار ری و هم اندیشی اعضای شورا شرایط تعامل و هم افزایی ناشران با ادارات  شهرستان به ویژه آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه ها انجام شد.
فرماندار ری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان و رونق چرخه نشر، نهادینه کردن فرهنگ نذر کتاب را پیشنهاد داد و گفت: ادارات با خرید کتاب از ناشران محلی می توانند علاوه بر حمایت از فعالان این عرصه در ترغیب شهروندان به مطالعه نیز سهیم باشند و البته مسئولان باید به این امر مهم توجه داشته باشند که انتخاب موضوعی کتاب ها باید بر اساس اولویت ها و دغدغه های روز جامعه و سبک زندگی اسلامی  باشد.
سیدمحمد موسوی”، رییس اداره فرهنگ و ارشاد ری ،شورای فرهنگ عمومی را  فرصتی برای شناسایی نقاط قوت فرهنگی و مذهبی شهرستان و تقویت آنها در راستای رفع چالش های فرهنگی بر شمرد و در ادامه به اهمیت و ضرورت راه اندازی مرکز ری پژوهی در شهرستان اشاره کرد.
این موضوع در بین اعضای شورای فرهنگ عمومی به مشورت گذاشته شد و در پایان مقرر شد تا با بررسی ظرفیت های کتابخانه های شاخص شهرستان یکی از کتابخانه ها به طور اختصاصی میزبان طرح جامع و کاربردی ری پژوهی قرار بگیرد.
بر اساس گزارش ارائه شده از سوی «زهرا ملکی»، کارشناس دبیرخانه شورا فرهنگ عمومی؛ جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی با موضوع بررسی آسیب ها وپدیدار شناسی سبک زندگی اسلامی  برگزار شده بود که در جلسه مذکور ایده های متعددی از سوی اعضای شورا در خصوص اجرای راهکارهای مناسب برای عینی سازی نظرات و پیشنهادات در جامعه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.