آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

58 عنوان برنامه هفته سلامت در شهرری اجرا می شود

سید احمد صفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه محوریت برنامه ها آگاه سازی شهروندان و خدمات رسانی به اقشار کم برخوردار اسن اظهار کرد: برنامه های هفته ملی سلامت متقارن با هفته اول اردیبهشت در شهرری آغاز می شود و آگاهسازی و ایجاد حساسیت در بین شهروندان در خصوص حفظ سلامت جسمی، روحی و رفتاری از مهمترین اهداف این برنامه ها است.
وی ادامه داد: برنامه های سلامت محور هفته ملی سلامت در سرای محلات، مدارس، بوستان ها، مراکز فرهنگی و مساجد به اجرا می رسد تا همه اقشار جامعه از این خدمات رایگان بهره مند شوند.
صفوی یادآور شد: فروشگاه شهروند، مترو جوانمرد قصاب، بوستان ماهور، بوستان نغمه، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام رضا(ع)، میدان میوه و تره بار حمزه آباد از موقعیت های مهم منطقه هستند که تیم های پزشکی و مشاوره در این نقاط مستقر می شوند و به شهروندان خدمات رایگان ارائه می کنند.
وی برپایی همایش و کارگاه های آموزشی، اجراهای نمایشی و هنری، اردوهای تفریحی، پیاده روی خانوادگی، دیدار با توان یابان را از دیگر برنامه های هفته ملی سلامت برشمرد.
صفوی در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی و خدمات رسانی به اقشار کم برخوردار از دیگر رویکردهای برنامه های هفته سلامت است، گفت: ساکنان کوره های آجرپزی روستای محمودآباد و کودکان کار شاغل در این موقعیت نیز از خدمات سلامت محور بهره مند خواهند شد و یکی از تیم های پزشکی در این روستا مستقر می شود.
وی ادامه داد: ویزیت رایگان پزشک و چشم پزشک، مشاوره های روانشناسی، مامایی، تغذیه و بهداشت، غربالگری های اولیه پایش سلامت از خدمات سلامت محوری است که از سوی تیم های پزشکی مستقر ارائه خواهد شد.
صفوی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی در قالب کارگاه های آموزشی، نمایش های هنری، مسابقات فرهنگی نیز برای ساکنان مجاور کوره پزخانه ها تدارک دیده شده است.
صفوی تصریح کرد: روستای محمود آباد و ساکنان کوره پزخانه ها در محدوده حریم منطقه 20 قرار دارد که مدیریت شهری این منطقه بر حسب وظیفه انسان دوستانه و خدمت رسانی به نیازمندان بخشی از برنامه ها و طرح های شهری را به این موقعیت اختصاص می دهد.
شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: استفاده از سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های محلی همواره در فعالیت های فرهنگی اجتماعی لحاظ شده است بر همین اساس ویژه برنامه های هفته سلامت نیز با مشارکت و نیت خیرخواهانه اعضای کانون پزشکان اداره سلامت منطقه 20، پزشکان خیراجرا می شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.