آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

7 فعالیت در هفته کار داوطلبانه در جنوب تهران اجرا شد

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی اظهار کرد: این برنامه ها در قالب درختکاری، تفکیک پسماند از مبدا، مصرف بهینه آب و صرفه جویی در مصرف انرژی با مشارکت یکهزار نفر از شهروندان داوطلب این منطقه اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه هموطنان ایرانی همواره در امور خیر و داوطلبانه پیشگام بوده اند و ویژه برنامه های روز جهانی داوطلبانه با استقبال گسترده شهروندان منطقه 20 انجام شد، افزود: با توجه به اهمیت مقوله محیط زیست، رویکرد این برنامه اجتماع محور، حفاظت از محیط زیست عنوان شد تا با جلب مشارکت شهروندان، بخشی از مسائل و معضلات زیست محیطی برطرف شود که تحقق تفکیک پسماند از مبدا از مهمترین آن است.
شهردار منطقه 20 جلب مشارکت شهروندان را از رویکردهای مهم تمامی برنامه های مدیریت شهری برشمرد و ادامه داد: حفاظت از محیط زیست شهری و نهادینه کردن امور مرتبط با این موضوع همواره از اولویت های مدیریت شهری است.
وی عنوان کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در امکانات عمومی بوستان ها، راه اندازی کلبه های بازیافت در مدارس، نصب غرفه های جمع آوری پسماند خشک، مراجعه حضوری و چهره به چهره کارشناسان بازیافت به درب منازل، ارائه آموزش های کارگاهی و همایش های موضوعی از جمله فعالیت های اجرایی مدیریت شهری این منطقه است.
روز جهانی داوطلبی از سال 1985 توسط سازمان ملل متحد پیشنهاد شده است و هر سال در 14 آذرماه در سراسر جهان توجه ویژه ای به آن می شود که گرامیداشت این روز، فرصتی مغتنم برای افراد داوطلب است تا با مشارکت، در جهت توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی گام بردارند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.