آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ری گردی برندی شناخته شده در حوزه گردشگری استان تهران

راگانیوز- مدرس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر و کارشناس آموزشی رشته های گردشگری گفت: ری گردی به عنوان یک برند شناخته شده بین فعالان صنعت گردشگری در استان تهران شناخته شده است.

 

افسانه جباریان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: هفت سال است که با برپایی تورهای ری گردی، با شروع سال جدید به صورت رایگان به معرفی آثار تاریخی برای عموم علاقه مندان ومسافرین ورودی به این منطقه از استان تهران و حتی پایتخت نشینان می پردازد.

این مدرس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر با بیان اینکه این حرکت فرهنگی همه ساله با استقبال بی نظیر شهروندان نسبت به سالهای مشابه مواجه است، افزود: ایجاد برند یکی از اقدامات مهم در صنعت گردشگری می باشد و این منطقه با داشتن قدمتی بیش از شش هزار سال به عنوان یک برند گردشگری بین فعالان این صنعت در استان شناخته می شود.

کارشناسان گردشگری افزود: برگزاری تورهای نوروزی سبب شده تا دفاتر مسافرتی در طول ایام سال نیز نسبت به برگزاری این تورها اقدام کنند.

جباریان یکی از بزرگترین منافع توسعه گردشگری را اشتغالزایی و درآمدهای مالی برای ساکنین محلی دانست و گفت: بیشترین هزینه کرد گردشگران در اقامت، غذا و خرید سوغات است که متاسفانه با این میزان حجم بالای گردشگر در ری، مسافران تنها به یک بازدید چند ساعته در این شهرستان بسنده می کنند.

وی گفت: همانطور که با یک برنامه ریزی بلند مدت ری به عنوان یک برند در گردشگری داخلی تبدیل شد، می توان خرید محصولات صنایع دستی و اقامت شبانه را نیز در برنامه گردشگران قرار داد.

مدرس دانشگاه افزود: در پربازدیدترین آثار شهرستان ری نظیر برج طغرل، آتشکده ری و چشمه علی، هیچ گونه غرفه ای برای فروش محصولات صنایع دستی مشاهده نمی شود و این در صورتی است که در کلیه آثار و جاذبه های تاریخی دنیا مکان هایی را برای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی و همچنین عرضه غذاهای محلی مشاهده می کنیم.

جباریان گفت: از فرصت های بوجود آمده در حوزه گردشگری بایستی به نفع این صنعت پایدار و منافع جامعه محلی ری به نحوشایسته ای استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.