آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شبکه بهداشت شهرستان ری نسبت به مصرف بستنی سنتی هشدار داد

 شبکه بهداشت شهرستان ری نسبت به مصرف بستنی های سنتی و احتمال انتقال بیماری ها از این طریق به همشهریان هشدار داد.افزودن پرونده چندرسانه‌ای

کارشناس بیماری های مشترک انسان و حیوان شبکه بهداشت شهرستان ری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مواد لبنی، شیر، خامه و بستنی به همان اندازه که مفید و برای سلامتی ضروری است در صورت آلوده بودن این ماده غذایی می تواند خطرناک و بیماری زا باشد.

فاطمه اقدسی بیان داشت: تب مالت از جمله بیماری های است که از طریق مواد لبنی آلوده منتقل می شود به همین دلیل به همشهریان توصیه می شود حتما از لبنیات پاستوریزه و بسته بندی با مارک های معتبر استفاده کنند.

کارشناس بیماری مشترک انسان و حیوان شبکه بهداشت ری ضمن بیان این مطالب در خصوص مصرف بستنی های سنتی و با اشاره به نزدیکی فصل تابستان و افزایش مصرف این محصول ، گفت: اگر در تهیه بستنی از شیرآلوده استفاده شده باشد ، خطر انتقال باکتری به دلیل مصرف بستنی آلوده زیاد است چراکه ماندگاری عامل این بیماری در خامه و بستنی طولانی می باشد.

اقدسی توصیه کرد حتی المقدور از تولیدات بسته بندی شده با مهراستاندارد استفاده و از مصرف بستنی هایی که به صورت فله تهیه و توزیع می شود خودداری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.