آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

«ناصر حکمت» مؤلف کتاب «گفت‌وگو» دار فانی را وداع گفت

به گزارش راگانیوز به نقل از تسنیم  روز گذشته استاد ناصر علی عبدالله(حکمت)، نویسنده و مدرس سرشناس زبان عربی، در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

ناصرعلی عبدالله نویسنده آثار شاخصی چون «گفت‌وگو» و «المعجم البسیط» در سال 1314 در بغداد متولد شد و نزدیک به 60 سال از عمر خود را در کشورهای عراق، الجزائر و ایران به تدریس زبان عربی در مقاطع مختلف گذراند. وی 14 سال اخیر را در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری مشغول به آموزش زبان عربی بوده و یکی از استادان پیشکسوت این دانشگاه به شمار می‌رفت که تا آخرین روزهای عمر پربارش دست از تعلیم و آموزش بر نداشت.انا لله و انا الیه راجعون

کتاب «گفت‌وگو» که حاصل تجربیات گرانسنگ استاد حکمت در تدریس زبان عربی در دانشگاه رضویه مشهد است از نخستین و برترین کتاب‌های تألیف شده در حوزه آموزش مکالمه عربی به فارسی زبانان به شمار می‌آید که در سه دهه گذشته در بیشتر دانشگاه‌ها و حوزه‌های کشور تدریس شده است.

استاد ناصر علی عبدالله در طول سال‌ها تدریس و تلاش خستگی‌ناپذیر در مسیر آموزش زبان قرآن شاگردان بسیاری را تربیت کردند که تعداد قابل توجهی از آنان مناصب بالایی را در داخل و خارج از کشور در دست دارند.

استاد عبدالرسول عبائی مدیر گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه قرآن و حدیث و داور مسابقات بین المللی قرآن در خصوص علت درگذشت استاد حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: وی در چند ماه اخیر حیات خود برای کمک و همراهی یکی از دانشجویان خود به لبنان سفر کرد که در این سفر دچار بیماری و بستری شد و کلیه های وی آسیب جدی دید به طوری که پس از بازگشت به ایران پزشکان از بهبود او قطع امید کردند و پس از اندکی در حالی که علائم بهبودی نسبی در حال وی مشاهده می شد با سفر ناگهانی به دیار ابدی دوستداران خود را در غمی عمیق فرو برد.

به گفته عبائی، روی گشاده و عشق به تعلیم و اخلاق والا و دانش گسترده لغوی از خصوصیات بارز حکمت بوده است.

مراسم تشییع زنده‌یاد حکمت امروز از مقابل حسینیه کربلایی‌ها برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.