آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همکاری خانواده مدرسه و مراکز بهداشتی در پیشگیری از شیوع بیماری بسیار مهم است

به گزارش راگا نیوز ، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، دکتر فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری ضمن بیان این مطلب گفت: کودکان به دلیل شرایط خاص جسمانی در برابر بیماری‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند و محیط مدارس به دلیل ارتباط نزدیک کودکان باهم می‌تواند مکان مناسبی برای شیوع بیماری‌های واگیر باشد که همکاری نزدیک خانواده‌ها با مدارس می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

دکتر تاجیک ادامه داد: پدران و مادران باید در صورت ابتلای فرزند خود به بیماری واگیری، مسئولین مدارس را در جریان گذاشته و اگر پزشک دوران استراحتی را مشخص کرد از رفتن دانش‌آموز به مدرسه جلوگیری کنند.

مدیر شبکه در مورد همکاری سیستم آموزش ‌و پرورش و مراکز بهداشتی درمانی گفت: همکاری نزدیک این دو واحد بسیار ضروری است و این اقدامات باید پیش از شیوع بیماری آغاز شود. در صورت مشاهده بیماری نیز خوب است مسئولین مدارس به‌سرعت موارد را به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی اطلاع دهند تا اقدامات درمانی و پیشگیرانه انجام شود.

تاجیک تأکید کرد: خانواده‌ها نباید از بیان بیماری فرزند خود خجالت بکشند و آن را از اولیاء مدرسه پنهان کنند و مسئولین نیز باید بااحتیاط با این موضوع برخورد کنند چون دانش آموزان در سنین حساسی به سر می‌برند و یک رفتار نامناسب می‌تواند تأثیرات مخربی بر روحیه آن‌ها بگذارد.

مدیر شبکه شهرری در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری نزدیک، به‌موقع و مناسب بتوان سلامت کودکان و نوجوانان را که آینده‌سازان کشور هستند را تأمین کرده تا نسل آینده در بهترین شرایط رشد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.