آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزشگاهی در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری

به گزارش راگانیوز به نقل از دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری ، در این مراسم ،بهروز نصیری رئیس اداره در سخنانی ، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین اظهار کرد:در کنار قرآئت آیات قرآن میبایست به تحقیق و تدبر بیشتر در کلام خداوند متعال نیز پرداخت و خاطر نشان کرد ، آیات کتاب الهی برای هدایت انسانها بوده و راهگشای زندگی ما میباشد .

وی در ادامه اعجاز قرآن را در این دانست ،که در آیات قرآن با استدلال و منطق جواب مخالفین داده شده و در این راستا به آیه ای اشاره نمود ،که خداوند متعال میفرماید: اگر میتوانید سوره ای مانند سوره های قرآن بیاورید .

نصیری ، به دانش آموزان توصیه کرد : سعادت دنیا و آخرت در تمسک جستن به آیات قرآن است .

در ادامه مراسم سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری طی سخنانی خاطر نشان کرد : هر شخص که قرآن را خواند و به آن عمل کرد ، طبق آیات قرآن و کلام الهی از او بالاتر در جهان کسی نخواهد بود و تصریح نمود، زندگی سالم و سعادت دنیا و آخرت در عمل به آیات کتاب الهی است .

شاهچراغی اظهار کرد: ما در برابر قرآن وظایفی داریم، یادگرفتن قرآن، خواندن قرآن در شبانه روز حتی اگر یک آیه باشد و تغییر سبک زندگی براساس آیات قرآن و ما باید زندگی خود را قرآنی کنیم.

وی افزود : در دین ما سه اصل وجود دارد، اعتقادات، احکام و اخلاق و باید سعی کنیم اخلاق قرآنی پیدا کنیم و ما باید تفسیر دین را  از اهل بیت بگیریم و به کتاب خدا توجه کامل داشته باشیم و عشق به آن را در دل های خود قرار دهیم.

شایان ذکر است، دانش آموزان ناحیه یک شهرری در مسابقات قرآنی سال قبل حائز 48 عنوان کشوری و استانی شده بودند که 8 عنوان آن کشوری بوده است.

همچنین در حاشیه این مراسم حافظ قرآن کریم دانش آموز، راهی به تلاوت آیاتی از قؤان کریم و به صورت حفظ پرداخت و همچنین قاری بین الملل موسوی نیز به تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.