آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 20: آموزش‌های متنوع و درس‌های استاندارد سبب رشد دانش‌آموزان می‌شود

راگا نیوز: مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه 20 گفت: آموزش‌های متنوع همراه با طرح درس‌های استاندارد که توسط مربیانی مجرب، پرتحرک در محیطی صمیمی تدریس می‌شود، موجب پرورش توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهای نوآموزان می‌شود.

 سید رضا موسوی در گفت‌وگو با فارس  بیان کرد: ایجاد محیطی سالم، مطلوب و مامنی هم‌چون کانون گرم خانواده برای تعلیم و تربیت صحیح کودکان هدف نهایی مراکز مهد و پیش دبستانی است.

وی افزود: این مرکز با امکانات آموزشی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارائه خدمات آموزشی شده و برای آموزش کودکان 4 تا 6 ساله در حوزه‌های شهروندی و اجتماعی با رویکرد دینی و بومی راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: رشد و نمو جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و عاطفی کودک و در کنار آن پرورش مهارت‌های خلاقانه، اعتماد به نفس و نو آموزی از مهم‌ترین جنبه‌های تعلیم و تربیت در سنین 6-4 سالگی است که کوتاهی در این زمینه‌ها موجب بروز ناهنجاری‌های رفتاری و آموزشی می‌گردد زیرا که 90درصد توانایی‌های افراد نتیجه تعلیم و تربیت صحیح در دوران کودکی است.

رئیس فرهنگسرای ولاء با اشاره به منابع آموزشی مراکز پیش دبستانی تصریح کرد: آموزش‌های متنوع همراه با طرح درس‌های استاندارد و بیش از 20 عنوان کتاب کار جذاب که زیر نظر شورای نظارت بر تالیف کتب پیش دبستانی تدوین گردیده و توسط مربیانی مجرب، پرتحرک در محیطی صمیمی تدوین و موجب پرورش توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهای نوآموزان می‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب‌هایی با عنوان و مفاهیم علوم در جهت رشد تفکر انتقادی، ریاضی که زمینه ساز مهارت حل مساله و درک مفهوم مقایسه و مقدار در ذهن کودک است، هنر که فرصت‌هایی برای نوآوری، تخیل و اکتشاف را فراهم می‌سازد و با تمرین و تکرار منتج به زیباشناسی و خلاقیت اصولی می‌گردد، مفاهیم دینی و قرآنی که رنگ و بویی متفاوت به نهاد کودکان می‌بخشد، خودشناسی، صداقت، وظیفه شناسی، وفای به عهد و … از اثرات مثبت این آزموده‌ها بوده و بازدارندگی این آموزش‌ها از رذایل اخلاقی همچون پوچ‌گرایی، تجمل‌گرایی، زیاده‌خواهی، بدقولی، دروغ‌گویی و … در مراحل رشد و نمو کودکان اثبات شده است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 در ارتباط با دیگر آموزش‌های مراکز پیش دبستانی افزود: آموزش‌های شهروندی که در اجتماعی شدن کودکان بسیار موثر بوده و نتیجه آن تقویت مهارت‌های ارتباط موثر، احترام متقابل، قانون‌مندی، رعایت حقوق و انجام تکالیف شهروندی است.

وی اظهار داشت: بازدیدهای علمی، اردوهای فرهنگی، اردوهای تفریحی- تربیتی، اجرای نمایش و پخش فیلم‌های آموزشی مخصوص گروه کودک و خردسال، با هدف‌های آموزشی و تربیتی از جمه فعالیت‌های فوق برنامه‌ای برای این گروه سنی است.

وی به دیگر فعالیت‌های این مرکز اشاره و ادامه داد: مشاوره‌های گروهی و انفرادی مادر و کودک که پیامد این مورد احترام متقابل، مشارکت در امور اجتماعی، وظیفه شناسی و مسئولیت‌پذیری است که در این زمینه از مجرب‌ترین کارشناسان نظام روانشناسی استفاده می‌گردد و تست‌های دوره‌ای تربیتی و سلامت که روشی بسیار مناسب برای جلوگیری از هرگونه اختلالات روانی و جسمانی در کودکان بوده از آن‌ها گرفته می‌شود.

موسوی تصریح کرد: عضویت در کتابخانه‌های کودک، کارگاه‌های قصه‌گویی، کتاب‌خوانی نیز از دیگر امکانات مراکز مهد و پیش دبستان منطقه فرهنگی 20 و زیر مجموعه‌های آن است.

وی در پایان یادآور شد: بازی و سرگرمی که علاوه بر ایجاد نشاط در کودکان در رشد مهارت‌های ارتباط موثر و هدفمند با دیگران، تمرینی برای نقش‌های اجتماعی در نوآموزان مفید بوده و بازی‌ها و سرگرمی را می‌توان پل ارتباطی بین احساس و عمل تعریف کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.