آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اجرای طرح «شهر مهر» در مدارس جنوب تهران

خبرگزاری فارس: اجرای طرح «شهر مهر» در مدارس جنوب تهران

به گزارش راگانیوز  به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 20، برومند نامداری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 اظهار داشت: جشنواره «شهر مهر» که برای نخستین بار در شهر تهران در منطقه 20 به اجرا درآمده، 15 مدرسه از این منطقه جنوبی را زیر پوشش قرار داده است.

وی با بیان این مطلب گفت: جشنواره اجتماعی و فرهنگی شهر مهر، اصول و مبانی اخلاق شهروندی را بر مبنای سیره پیامبر اسلام (ص) و با روش‌های نو و مخاطب پسند به شهروندان ارائه می‌کند که در نخستین فاز اجرایی آن 15 مدرسه محله 13 آبان در شهرری زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با اشاره به این‌که این طرح فرهنگی و اجتماعی به‌صورت پایلوت در محله 13 آبان به اجرا درآمده است و بعد از دریافت نتایج و ارزیابی‌های لازم در دیگر محلات اجرا می‌شود، افزود: علاوه بر دانش آموزان، خدمات فرهنگی این طرح برای والدین آن‌ها نیز در قالب کارگاه‌های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره‌‌ای ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: مجموعه آموزه‌های اخلاق شهروندی با محوریت سیره و سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و با استفاده از سخنرانان مجرب، پرده خوانی، داستان سرایی متناسب با اقشار مختلف ارائه می‌شود تا سیره پیامبر (ص) در جامعه نهادینه شود.

نامداری گفت: آداب همسایه داری، آپارتمان نشینی، استفاده از حمل و نقل عمومی، پاسداشت محیط زیست، احترام به قانون، محبت به سالمندان و معلولان، مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی از جمله آموزش‌های شهروندی است که در قالب این جشنواره و با استفاده از روایات اسلامی و آموزش داده می‌شود.

وی آشنایی شهروندان با ارزش‌های اخلاق شهروندی بر اساس سیره رفتاری رسول اکرم (ص) را مهم برشمرد و افزود: استفاده از ظرفیت اجتماعی مساجد، پایگاه‌های بسیج، مراکز فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با اشاره به این‌که برپایی مسابقات حفظ، تفسیر و قرائت سوره نورانی حضرت محمد (ص) از دیگر بخش‌های این جشنواره است، گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از روند اجرایی جشنواره، می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.shahremehr.ir مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.