آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

انتقاد رئیس بنیاد شهید از اظهارات ناآگاهان در ارتباط با سهمیه فرزندان شاهد

خبرگزاری فارس: انتقاد رئیس بنیاد شهید از اظهارات ناآگاهان در ارتباط با سهمیه فرزندان شاهد به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی در مراسم اهتزاز پرچم و میهمانی لاله‌ها که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، عاشقان راه ایثار و شهادت و آحاد مختلف جامعه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) و در جوار قطعه 44، منزل ابدی 4 هزار شهید گمنام برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، اظهار داشت: امروز در آیین میهمانی لاله‌ها و بزرگداشت روز شهدا، شاهد حضور پرشور خانواده معظم شهدا، همسران و فرزندان شهدا و آحاد مختلف جامعه هستیم که همه آمده‌اند بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کنند.

وی با بیان اینکه هرکسی بخواهد کسب و کار و تجارتی آغاز کند، نیاز به سه عامل است، گفت: هر تجارتی نیاز به سه رکن خریدار، فروشنده و سرمایه دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با شهادت عنوان کرد: خداوند متعال در آیه‌ای از قرآن کریم می فرمائید «مومنان می‌خواهید من شما را رهنمود دهم به تجارتی که سود فراوانی دارد.»

* تبیین تجارت الهی

شهیدی محلاتی ادامه داد: خداوند متعال در تشریح این تجارت می‌فرمایند «ایمان به خدا و رسول خدا و مجاهدت در راه خدا با مال و جان».

وی در تبیین تجارت الهی گفت: تجارت الهی، تجارتی است که سرمایه آن جان و مال است و فروشندگان آن عزیزانی هستند که در راه خدا جهاد می‌کنند و خریدار خدا است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: کسانی که در راه خدا مجاهده کرده با جان و مال، خریدار آن‌ها خدا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: امروز همگان آمده‌اند با شهدای والامقام انقلاب اسلامی که این تجارت بزرگ را انجام داده‌اند تجدید میثاق کنند.

وی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) را منزل ابدی 4 هزار و 275 شهید گمنام دانست و تاکید کرد: همچنین در این گلزار شهدا، 25 هزار و 750 شهید والامقام انقلاب اسلامی و مدافع حرم آرمیده‌اند.

* شهدا همیشه زنده‌اند/راه شهدا ادامه دارد

شهیدی محلاتی با تأکید بر اینکه شهدا همیشه زنده‌اند، گفت: امروز ملت غیور ایران اسلامی با حضور در گلزارهای شهدای سراسر کشور اعلام می‌کنند که «راه شهدا ادامه دارد».

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و تفسیر آیات از سوی مفسران عنوان کرد: به استناد آیات قرآن کریم، شهدا زنده‌اند و نزد خداوند متعال روزی می‌خورند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بنا به نظر مفسران قرآن کریم شهدا زنده وارد محشر می‌شوند و ناظر بر اعمال بقیه هستند و ناظر هستند چه کسانی در مسیر شهادت و عشق به شهادت گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: امروز حاضران در این مراسم و در کنار 30 هزار شهید والامقام یک‌صدا اعلام می‌کنند که راه شهیدان ادامه دارد.

* آسایش ایران اسلامی در بین کشورهای آشوب‌زده مرهون شهدا است

شهیدی گفت: امروز با حضور در گلزارهای شهدا اعلام می‌کنیم که هرچه داریم از شهدا است. آنچه که سبب شد ما امروز در دنیا آسایش داشته باشیم و در بین کشورهای آشوب‌زده امروز در آرامش باشیم خون پاک شهدا و مجاهدت ایثارگران است.

وی با بیان اینکه آسایش، استقلال، آزادی، پیشرفت و تکامل کشور مدیون شهدای والامقام است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر دیدار با خانواده معظم شهدا و تجلیل از صبر و مقاومت این عزیزان تاکید فرمودند.

* تبیین رسالت همگان در برابر شهدا/شهادت اوج ایثارگری بود و شهدا به اوج سعادت رسیدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا رفتند و راه خودشان را انتخاب کردند، عنوان کرد: راه شهادت اوج ایثارگری بود و شهدا با بصیرت این راه را انتخاب کرده و به اوج سعادت رسیدند.

وی در تشریح رسالت و وظایف عاشقان راه ایثار و شهادت در برابر خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران بیان داشت: هرگز نباید بگذاریم یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی فراموش شود، با برگزاری یادواره شهدا و … یاد شهدا را زنده نگاه داریم.

وی ادامه داد: گلزار شهدا باید زیارتگاه همیشگی باشد و یاد و خاطره شهیدان والامقام انقلاب اسلامی برای همیشه زنده نگاه داشته شود.

شهیدی محلاتی با تاکید بر دیدار با خانواده معظم شهدا خاطرنشان کرد: باید همواره با خانواده شهدا دیدار کنیم و از مجاهدت، ایثارگری و صبر و ایستادگی آن‌ها قدردانی و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: شهدا، راه شهادت را انتخاب کردند و تمام هستی خود را در راه دین، قرآن، حضرت حجت (عج) و ولایت فقیه تقدیم کردند.

* انتقاد رئیس بنیاد شهید نسبت به اظهارات ناآگاهان در ارتباط با سهمیه فرزندان شاهد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهدا را سربازان امام زمان (عج) دانست و تأکید کرد: امروز ما وظیفه داریم فرزندان آنان را مانند فرزندان خود مراقبت کنیم و فرزندان شهدا را ایتام امام عصر (عج) بدانیم و تمام وظایف یک پدر را در قبال آن‌ها به عهده بگیریم.

وی با انتقاد از اینکه برخی افراد ناآگاه عنوان می‌کنند هرچه هست برای خانواده شهداست، عنوان کرد: خیر، این سخن آنان درست نیست، اگر سهمیه‌ای ناچیز برای خانواده شهدا دیده شده است در برابر مجاهدت و ایثارگری پدران و محرومیت فرزندان شاهد از نعمت پدر، چیزی نیست.

شهیدی محلاتی با اشاره به مجاهدت و ایثارگری شهدا، جانبازان و ایثارگران بیان داشت: امروز هم افرادی داریم که 30 سال روی ویلچر هستند و یا روی تخت آسایشگاه افتادند.

وی ادامه داد: امروز اگر ما در کمال آسایش و آرامش زندگی می‌کنیم به واسطه این است که آنان آسایش خودشان را دادند تا ما به آسایش برسیم.

معاون رئیس جمهور با بیان این‌که شهدا شمع تاریخ هستند که سوختند و با سوختن خود روشنایی و حیات دادند.

وی ادامه داد: تا زمانی که هستیم با این عزیزان بیعت کرده و عهد می‌بندیم که در مسیر شما هستیم و همراه ستون خیمه انقلاب یعنی رهبر معظم انقلاب خواهیم ماند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تصریح کرد: با تمام وجود در راه انقلاب جانفشانی می کنیم و امانتی که شهدا را به ما دادند پاس می‌داریم و تلاش می‌کنیم تا این انقلاب را به دست صاحب حقیقی آن بسپاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.