آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آموزش مباحث حقوق شهروندی در کارگاه‌های آموزشی

۱۰۶_orig

به گزارش راگانیوز / اعظم قربانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده از ابتدای امسال، هرهفته مباحث حقوق شهروندی و مراقبت از خود در کارگاه های مختلف به شهروندان و دانش آموزان منطقه آموزش داده می شود.

DSC_0261

همزمان با برپایی کارگاه های مختلف آموزش حقوق شهروندی در سطح مدارس و فرهنگسراهای شهر،اعظم قربانی مسئول آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز به تبیین جزئیات این طرح و اهداف برگزاری این کارگاه ها پرداخت.

وی گفت: برای آماده‌سازی تمام آحاد جامعه به منظور آشناسازی با حق و حقوق خود باید موضوعات مختلف را به صورت طبقه‌بندی شده و گاهاً به صورت عملی آموزش داده که در این آموزش ها تنها نباید به برگزاری سخنرانی‌های متعدد بسنده کرد.

DSC_0276

وی افزود: برای تاثیر بیشتر این مطلب نیاز دیدیم تا مسئولان مرتبط و کارشناسان هر بخش نیز در کنار مردم و شهروندان در این کارگاه ها حضور پیدا کرده تا شرکت کنندگان با حقوق شهروندی خود آشنایی و آگاهی بیشتری پیدا کنند که به عنوان نمونه در برنامه آموزشی امروز با دعوت از دکتر قنبری کارشناس سلامت و بهداشت فردی به آموزش رفتار های پرخطر در بروز دیابت و همچنین انجام تست رایگان  دیابت و قند خون پرداختیم.

قربانی خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از بانوان جامعه از جمله زنان و دختران این منطقه، نسبت به بسیاری از مسائل روزمره از جمله مسائل بهداشت فردی بی اطلاع و یا کم اطلاع هستند که ما در کارگاه های آموزشی خود با دعوت از کارشناسان هر بخش، به آموزش مباحث حقوق شهروندی شامل« مراقبت از خود، مسائل بهداشت و سلامت فردی و محیطی» پرداخته و گاهاً با شناسایی مواردی ، آن ها را به مراکز خاص جهت بهبود و درمان معرفی می نمائیم.

DSC_0253

DSC_0250

مسئول آموزش شهروندی شهرداری باقرشهر در پایان با اعلام اینکه دو کانون حقوق و بهداشت فردی در این کارگاه ها تشکیل و مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: فعلا با برنامه ریزی های انجام شده برای سه ماهه نخست سال، این کارگاه ها هفته ای یک بار در دوشنبه ها برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.