آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی باقرالعلوم(ع)

 

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی شهرداری کهریزک، “محسن یوسفی” با اعلام این خبر گفت: در راستای ترغیب شهروندان به ویژه  دانش آموزان و کشف استعدادهای هنری اهالی شهر، اواخر سال گذشته جشنواره  بزرگ فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) در محلات و مدارس شهر برگزار شد که تا پایان تاریخ مقرر 800 اثر از سوی علاقه مندان در رشته های مختلف هنری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که همه آثار دارای زیبایی و ارزش های هنری بودند اما بنا به آیین جشنواره و ایجاد رقابت در بین شرکتت کنندگان ، بهترین آثار در رشته های هنری مختلف انتخاب و در نهایت  با نظر هیئت داوران به 16 اثر برتر  جوایز ارزنده ای از سوی شهرداری و شورای شهر کهریزک اهدا شد.

سرپرست امور فرهنگی شهرداری کهریزک مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره را فراهم کردن میدان رقابت در فضاهای هنری در بین رده های سنی مختلف شهر برشمرد و اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و هنری باقرالعلوم(ع)، اولین جشنواره فرهنگی شهر محسوب می شود که خوشبختانه حضور چشمگیر دانش آموزان و اهالی شهر در این جشنواره  سبب دلگرمی متولیان امور فرهنگی شهر و ترغیب آنها برای برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی برای مخاطبان شده است.

یوسفی در ادامه به معرفی نفرات برتر این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: در  بخش آزاد”رضا قاسمی” در رشته عکاسی، “مریم صالحی”، کلاژ روزنامه و”فرنوش چوگانی” در رشته ادبی شعر نویسی، موفق به دریافت جوایز شدند.

در بخش سنی (7تا 12) آثار کاردستی مهدی باخترنیا – علیرضا خاکیان با ابتکار خلاقانه  و استفاده از مواد دور ریختنی برای بازیافت کاغذ باطله  رتبه اول را به دست آوردند. و ثریا رخشانی – مرضیه کاشانی نیز با خلاقیت در ایجاد طرحی نو با استفاده از کیسه زباله ، رتبه دوم بخش کاردستی را از آن خود کردند.

“یاسین محمودی” در رشته  نقاشی رتبه اول و “ستایش افشاری” رتبه دوم را به دست آورد.

نفر ات اول روزنامه دیواری (7 تا 12 سال)فاطمه طحان جلالی- سارا حسین معرفی شدند و نرگس نور محمدی- ملیکا بشیری- طهورا موگویی  نیز به عنوان نفرات دوم این رشته هنری از سوی هیئت داوران انتخاب شدند.

در رده سنی دوم که 12 تا 18 سال را شامل می شد؛ معصومه خیری  در رشته طراحی نفر اول و مرضیه قربانی  نفر دوم این رشته انتخاب شد.

نفر اول بخش هنر های تجسمی سفال (12 تا 18 سال) زهرا پژوهی نفر دوم بخش هنرهای تجسمی تابلو فرش (12 تا 18 سال) هنانه زعفرانلو و خانم پازوکی  به عنوان نفر سوم هنر های تجسمی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

“بیتا فروغی” نیز به عنوان نفر اول در بخش ماکت سازی (12 تا 18 سال) اثر هنری اش که بازسازی  آرامگاه باباطاهر بود مورد توجه داوران قرار گرفت .

در  طول مراسم سخنرانی مسئولان حاضر  ، هنرنمایی گروه موسیقی سنتی، گروه موسیقی دانش آموزان  و در پایان نیز اهدای جوایز به نفرات برتر اجرا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.