آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ولایت فقیه ادامه اعتقاد به امام زمان(عج) است/ باید عقیده به ولایت فقیه را حفظ کنیم

به گزارش راگانیوز ، آیت الله سید احمد موسوی با اشاره به اینکه باید عقیده به ولایت فقیه را حفظ کنیم، اظهار داشت: ولایت فقیه است که توانایی نجات مملکت و ایجاد وحدت و انسجام در بین ملت را دارد.

DSC_0856

خطیب جمعه بخش کهریزک در ابتدای سخنان خود ضمن دعوت به تقوای الهی و شرح دعای زمان، به بحث در مورد اهمیت ظلم ستیزی و حمایت پروردگار از حق مظلوم در مقابل ظالم اشاره نمود.

سید احمد موسوی در ادامه اظهار داشت: مناجات شعبانیه محتوایی بسیار عالی و عرفانی دارد و چه خوب است در این فرصت های اندک باقی مانده تا ماه مبارک رمضان، از خداوند طلب بخشش خود را داشته باشیم.

وی به شرح بخشی از مناجات شعبانیه پرداخت و ادامه داد: خداوند بارها ما را به پای بندی به عهد فرمان داده است؛ پس خدایا ما را از کسانی قرار بده تا نقض عهد نکنیم و دائم به یاد تو باشیم.

وی افزود: جوانان باید توجه داشته باشند که ممکن است در جوامع دانشگاهی، ممکن است مدعیان عرفان، ادعاهای کاذبی را داشته باشند؛ اما باید بدانید که بهترین عرفا در اسلام و عالم تشیع حضرت علی(ع) و بهترین مناجات ها هم مربوط به مناجات های امام علی(ع) است که از طریق این مناجات ها می توانیم به راحتی به خدا رسیده و روح عرفانی خود را سیراب نماییم.

آیت اله موسوی با اشاره به ۱۴ خرداد، بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و عرض تسلیت به همه ملت ایران گفت: به همه جوانان توصیه می کنم تا صحیفه نور را حداقل یکبار مطالعه نمایند؛ زیرا تمامی سخنرانی ها و پیام ها و وصیت نامه الهی سیاسی امام در این کتاب جمع آوری شده است.

وی افزود: امروز سالگرد انتخاب مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان به مقام شامخ ولایت فقیه است؛ که ۲۷ سال است که رهبری این انقلاب را به بهترین شکل هدایت کرده است و ما نیز از خداوند منان طلب صحت و سلامتی روز افزون برای ایشان داریم.

خطیب جمعه بخش کهریزک خاطرنشان کرد: ۱۴ خرداد در حقیقت روز ولایت فقیه است؛ زیرا یک ولی فقیه از میان مردم می رود و ولی فقیه دیگی جایگزین او می شود و باید نام این روز را روز ولایت فقیه بدانیم و حضرت امام هم بارها فرموده اند که: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

وی افزود: حقیقت امر این است که: اگر ما توانستیم شاه آمریکایی و دولت شاهنشاهی آمریکایی را به زمین زده و نابود کنیم،اگر توانستیم جمهوزی اسلامی را جایگزین کنیم و اگر توانستیم به این همه افتخار و عزت و اقتدار برسیم، به برکت ولایت فقیه است.

آیت الله موسوی با یادآوری انقلاب بی حاصل ملت مصر گفت: با نگاه به کشور مصر در می یابم که: آن ها انقلاب کردند و پیروز هم شدند، اما یکسال بیشتر دوام نیاورده و یک طاغوت بدتر از آن طاغوتی که به زمین زده بودند، بر آن ها مسلط شده است و این بخاطر این است که از نعمت ولایت فقیه بی بهره بوده اند.

امام جمعه باقرشهر تاکید کرد: ولایت فقیه ادامه اعتقاد به امام زمان(عج) است و ولایت فقیه است که توانایی نجات مملکت و ایجاد وحدت و انسجام در بین ملت را دارد؛ پس باید عقیده به ولایت فقیه را حفظ نماییم.

وی در بخش بعدی سخنان خود به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره داشت و گفت: باید از برنامه های متوع مساجد در این ماه استقبال گسترده ای نموده و از روح معنوی این ماه پر خیر و برکت بهره ببریم.

وی حفظ حرمت ماه رمضان را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: کسانی که به هردلیلی توانایی گرفت روزه را ندارند، باید از خوردن و آشامیدن در خیایان ها پرهیز نموده و احترام این ماه را حفظ نمایند.

خطیب جمعه بخش کهریزک در بخش پایانی مراسم به انتخاب آقای لاریجانی به ریاست مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی با ۲۷۳ رای بار دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی شدند که رهبر معظم انقلاب هم همزمان با آغاز مجلس جدید، در پیامی اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی را دو اولویت اصلی مجلس دهم دانستند.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین علیرضا قربانعلی عضو شورای اسلامی باقرشهر و دکتر حسینی فرمانده حوزه بسیج باقرشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.