آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

تصادف عمدي، شگرد زورگيران

راگا نیوز: مردي كه با تصادف عمدي رانندگي در جنوب تهران و به بهانه پرداخت خسارت و تعمير خودروهاي آسيب ديده، رانندگان را به شهرري و حومه آن مي‌كشاند و با همدستي دوستش آنها را كتك مي‌زد و اموالشان را مي‌دزديد، همراه همدستش دستگير شد.
 تصادف عمدي، شگرد زورگيران

متهمان اعتراف كردند، علاوه بر اين دزدي‌ها، خودروهاي فاقد تجهيزات ايمني و پارك شده در خيابان‌هاي شهر را نيز سرقت مي‌كردند.

به گزارش جام‌جم، چندي پيش مردي با حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در شهرري، عليه دو مرد به اتهام سرقت مقرون به آزار شكايت كرد.

شاكي گفت: روز حادثه پس از دريافت دو ميليون تومان از بانك در حال بازگشت به خانه‌مان بودم كه در نزديكي پاركينگ عبدل‌آباد تهران، پرايدي با خودرويم تصادف كرد. راننده پرايد با ادعاي اين‌كه مداركش را همراه ندارد، از من خواست پس از ترسيم كروكي توسط پليس همراه وي به تعميرگاه دوستش بروم تا خودرويم را تعمير و خسارت مرا هم پرداخت كند.

شاكي اضافه كرد: پس از ترسيم كروكي توسط پليس، به خواسته راننده پرايد، با خودرو پشت سر خودروي او حركت كردم. او حوالي شهرري توقف كرد و من هم براي بررسي موضوع، خودرويم را در حاشيه خيابان متوقف كردم كه در همين موقع راننده خطاكار با قمه مرا تهديد كرد.

محبوس شدن راننده از سوي دزدها

شاكي يادآور شد: در اين هنگام مرد چاقو به دست ديگري هم به مرد سارق ملحق شد و هر دو پس از سرقت دو ميليون تومان پولم، در خودرو را قفل و فرار كردند.

با اطلاعاتي كه ماموران از شاكي به دست آوردند، چهره‌نگاري رايانه‌اي از دو متهم فراري انجام شد و هر دو تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.

در ادامه، افراد ديگري هم با حضور در مركز پليس، شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند كه با تحقيق از اين افراد معلوم شد، اموال آنها نيز به شيوه‌اي مشابه به سرقت رفته است.

در مرحله بعدي مشخص شد، تصاوير رايانه‌اي به دست آمده از متهمان با يكديگر مطابقت دارد و به نظر مي‌رسد هر دو متهم فراري در اين سرقت‌ها نقش دارند.

مردم، مالباخته را از دام دزدها نجات دادند

در حالي كه جستجو براي دستگيري متهمان ادامه داشت، چند روز پيش مردي با مركز پليس تماس گرفت و خبرداد در دام دو سارق گرفتار شده و مردم او را نجات داده‌اند، اما سارقان با يك دستگاه موتورسيكلت متواري شده و خودروي خود را در محل جا گذاشته‌اند.

ماموران انتظامي با حضور در محل و تحقيق از مالباخته متوجه شدند وي با خودروي پرايد سارقان تصادف كرده و صاحب آن، از او خواسته تا همراه وي براي تعمير خودرو به شهرري بيايد كه در نزديكي اين شهر، موتورسواري به وي ملحق شده و با تهديد قمه و چاقو پول‌هايش را سرقت و وي را در خودرويش حبس كرده‌اند كه مردم با مشاهده سارقان، قصد دستگيري آنها را داشتند كه هر دو با موتورسيكلت متواري شده‌اند.

به اين ترتيب خودروي به جا مانده از متهمان، براي مشخص شدن هويت مالك خودرو به پاركينگ پليس منتقل و در استعلام از اداره راهنمايي و رانندگي مالك خودرو شناسايي و به مركز پليس احضار شد.

با تحقيق از اين مرد، معلوم شد خودرويش را به يكي از اقوامش امانت داده بود تا آن را تعمير كند، اما او متواري شده و مالك خودرو نيز شكايتي مبني بر سرقت خودرويش در مركز پليس به ثبت رسانده است.

در ادامه تحقيقات با مشخص شدن هويت يكي از سارقان، مخفيگاه وي در اسلامشهر شناسايي و وي دستگير شد.

متهم با انتقال به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران در شهرري در بازجويي به سرقت مقرون به آزار رانندگان و نيز دزديدن خودروهاي مردم اعتراف كرد.

اعتراف متهم

متهم با اشاره به نحوه دزدي هايش گفت: ابتدا خودروهاي مختلف را سرقت و با اين خودروها افرادي را كه با خود پول حمل مي‌كردند، شناسايي و با ايجاد تصادف با خودروهاي اين افراد به بهانه پرداخت خسارت و تعمير خودرويشان، رانندگان را فريب مي‌دادم.

متهم اضافه كرد: در مرحله بعدي با همدستي دوستم و با تهديد قمه و چاقو رانندگان را كتك مي‌زديم و پس از سرقت پول و اموال قيمتي‌شان، آنها را در خودرو محبوس كرده و متواري مي‌شديم. بعد از چند سرقت با خودروهاي مسروقه، آنها را در تعميرگاهي در شهريار تعمير كرده و با مدارك جعلي مي‌فروختيم.

در پي اظهارات اين متهم، ديگر همدست وي هم شناسايي و دستگير شد و به همدستي با ديگر متهم پرونده در دزدي‌هاي خشن از مردم اعتراف كرد.

در ادامه، ماموران تعدادي از خودروهاي مسروقه را كه متهمان در دزدي‌هايشان از آنها استفاده مي‌كردند شناسايي و توقيف كردند و به مالباختگان تحويل دادند.

بنا بر اين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر جرايمشان ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.