آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دین و عزت و شرافت ما را حفظ خواهد کرد

به گزارش راگانیوز ،  آیت اله سید احمد موسوی خطیب جمعه بخش کهریزک با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم باید جدی گرفته شود، گفت: اگر این دو فریضه بزرگ الهی در جامعه زنده باشد، دین و عزت و شرافت ما حفظ خواهد شد.

dsc_9092

امام جمعه باقرشهر در ابتدای سخنان خود ضمن دعوت به تقوای الهی و شرح دعای امام زمان به بیان حدیثی از حضرت اباعبداله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: در مدت زمان عمر خود باید در همه حال تقوای الهی را مدنظر داشته و عمل صالح انجام دهیم.

وی افزود: تقوا در دین اسلام آن قدر اهمیت دارد که خداوند در قرآن کریم مکررا ما را به تقوا دعوت کرده است؛ این مساله در نهج البلاغه امام علی(ع) و همینطور احادیث و روایات ائمه معصومین نیز وجود دارد که نشان دهنده این است که یکی از عناصر اصلی خطبه های ائمه و معصومین توصیه به تقوا است.

موسوی در ادامه گفت: ما باید بدانیم که همیشه در صحت و سلامتی کامل نخواهیم بود و بشر همواره در معرض حوادث ناگهانی قرار دارد؛ انسان در هرجایی که هست در معرض تیرهای بلا و حوادث مختلف قرار دارد که هرکدام ممکن است انسان را از پا در آورد که به فرموده امام حسین(ع) یکی از همین حوادث شما را از زمین به باطن زمین برده و یا از بالای زمین شما را به پایین می کشاند.

وی در بخش بعدی سخنان خود اظهار داشت: در آستانه ماه محرم قرار داریم؛ از غروب یکشنبه ماه محرم آغاز می شود که باید از همان شب اول آمادگی کامل داشته باشیم تا بتوانیم برای سالار شهیدان عزاداری خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید عزاداری های سنتی و ممبر امام حسین را احیا کنیم و به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، همانطور که در بیت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سایر مراجع بزرگوار هم چنین برنامه هایی برگزار می شود.

آیت الله موسوی گفت: همانطور که طی سه هفته گذشته بارها اعلام نمودیم، در صورت نیاز به روحانی مبلغ به دفتر امام جمعه مراجعه کنید تا محافل عزاداری مشکلی از این جهت نداشته باشند.

وی افزود: سد معبر کوچه ها و خیابان ها هم نباید اتفاق بیفتد، از شهرداری و شورای اسلامی و نیروی انتظامی هم خواستاریم تا توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند تا کوچه ها و خیابان های شهر بسته نشود، زیرا این امر موجب ایجاد مشکلات عدیده ای برای مردم خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: قمه زنی، غلاده انداختن در سرو گردن، صدای سگ درآوردن و اقداماتی شبیه به آن ها، بسیار زشت و ناپسند است؛ در عزاداری ها باید سعی کنیم تا در وهله اول اهل بیت را راضی کنیم؛ نه اینکه بخواهیم آمریکا و انگلیس و صهیونیست جهانی را دنبال کنیم، آن ها برای عزاداری های ما برنامه دارند و پول خرج می کنند؛ همین موضوع «شیعه انگلیسی» در بعضی از همین هیئت ها که به جریان های صهیونیست وصل هستند، ایجاد شده است تا از این طریق به نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند.

امام جمعه باقرشهر در بخش بعدی سخنان خود گفت: آغاز محرم، آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است، شما عزیزان هم باید این موضوعات را جدی بگیرید؛ زیرا اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده باشد، دین و عزت و شرافت ما هم حفظ خواهد شد، ولی اگر برچیده شود دیگر به درد نمی خورد.

وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس فعالیت های خوبی از جمله نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» اجرا شد که باید از زحمات همه دست اندرکاران و زحمت کشان این نمایشگاه از جمله بسیج، سپاه و شورا و شهرداری باقرشهر تشکر ویژه ای نماییم؛ همچنین رونمایی از ماکت بالگرد و تندیس شهید حسین چله دوان به همراه افتتاح میدان این شهید انجام شد که اقدامی بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی افزود: در سال های اخیر بارها به مسئولین شهری و اعضای شورای اسلامی باقرشهر گفته بودیم که چرا در شهرک ارغوان مسجدی پیش بینی نشده است که الحمدلله این مهم نیز تحقق یافت و کلنگ احداث یک باب مسجد در شهرک ارغوان به زمین زده شد که انشاله در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از آن باشیم.

موسوی گفت: هفتم مهر روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نامگزاری شده است، در چنین روزی از سال ۱۳۶۰ سرداران رشید اسلام؛ فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا در یک سانحه هوایی در اراضی بخش کهریزک به شهادت رسیدند که برنامه بسیار خوبی هم برای آن ها گرفته شد، ما هم به نوبه خود نام و یاد همه فرماندهان شهید، به ویژه شهدای فوق را گرامی می داریم  به روح پر فتوح آنان درود می فرستیم.

خطیب جمعه بخش کهریزک در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری گفت: نیروهای نظامی باید همواره آماده ایفای نقش خود در صورت نیاز باشند و نیروهای جوان و کارآمد سرمایه های بزرگ کشور هستند.

گفتنی است نماز جمعه این هفته باقرشهر، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه باقرشهر و کهریزک و همچنین دکتر محمدی فرد عضو شورای اسلامی کهریزک و سرگرد جمشیدی رئیس کلانتری باقرشهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.