آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

رقبات مسجد رقیه (س) احیا شدند

به گزارش راگانیوز ، بلاتکلیف ماندن وضعیت برخی موقوفات و رقبات مساجد، درد و دل بسیاری از ائمه جماعات است؛ موضوعی که حجت‌الاسلام و المسلمین یونس ستاری نیز در پی پرداخت نکردن درآمد مسجد جامع حضرت رقیه (س) توسط کسبه بازارچه حضرت رقیه (س) و سستی اداره اوقاف و امور خیریه کیانشهر، دو ماه پیش با خبرنگار ما در میان گذاشت.

وی طی گفت‌و‌گویی با بیان اینکه، چند مغازه در جوار مسجد حضرت رقیه (س) ساختیم که تحت بازارچه حضرت رقیه (س)، تجمیع و جزو مستقلات مسجد شدند اما اداره اوقاف، مدیریت این مغازه‌ها را از ما گرفت، گفته بود «سرقفلی مغازه‌ها برای ما است اما اجاره‌ها را اوقاف دریافت می‌کند. بنابراین درآمد اصلی به این اداره می‌رسد، به همین دلیل موضوع را با برخی آیات عظام، مانند مکارم شیرازی و فاضل لنکرانی طرح کردیم که آنها فرمودند باید طبق وقف نامه عمل شود».

امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه (س)، شامگاه ۱۵ دی، طی تماسی با خبرنگار ما با اشاره به اثرگذاری پیگیری خبرگزاری شبستان درباره موقوفات و رقبات این مسجد، ابراز کرد: مسئولان اوقاف کیانشهر پس از اطلاع از رسانه‌ای شدن پرداخت نشدن حقوق شرعی مسجد، با برگزاری محفل انس با قرآن، نشانه‌ای از اقدام سازنده خود برای اصلاح این وضعیت را نشان دادند و البته از رسانه‌ای شدن این موضوع نیز، گلایه کردند، با این وجود، قول مساعد برای حل این وضعیت دادند.

ستاری اضافه کرد: به دنبال تلاش‌های مسئولان اوقاف کیانشهر برای احیای موقوفات و رقبات مسجد جامع حضرت رقیه (س) و ارسال چند اختیاریه به کسبه بازارچه حضرت رقیه (س) و همچنین پیگیری‌های مستمر اکرم کاظمی؛ مسئول فرهنگی این مسجد، سرانجام، چند روز پیش، کسبه نخستین بخش از مطالبات شرعی مسجد را پرداخت کردند.

وی احیا شدن موقوفات و رقبات مسجد جامع حضرت رقیه (س) را گامی مثبت در مسیر احیا شدن حقوق و مطالبات شرعی سایر مساجد کشور دانست و گفت: این موضوع می‌تواند با فراهم آوردن امکانات مالی، مشوق دست‌اندرکاران مساجد برای توسعه برنامه‌های متنوع و جذاب باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.