آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

دستگیری جیب بران خطوط BRT

جیب بران حرفه ای خطوط BRT حین ارتكاب سرقت خود در ایستگاه پل چوبی، شناسایی و دستگیر شدند.

 دستگیری جیب بران خطوط BRT

به گزارش راگانیوز به نقل از جام جم  در پی وقوع سرقت های جیب بری در ایستگاه اتوبوس های «BRT» بویژه در محدوده میدان انقلاب و خیابان آزادی، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور كار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بررسی اظهارات شكات و مالباختگان حكایت از آن داشت كه تعدادی از سارقان جیب بر ضمن تردد در ایستگاه های اتوبوس «BRT» و با استفاده از شلوغی ایستگاه و به بهانه سوار شدن، اقدام به هل دادن مسافران كرده و در این فاصله زمانی اقدام به سرقت به شیوه جیبب بری كرده اند.  

یكی از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت:«ساعت 20:30 ، در خیابان آزادی ـ ایستگاه اتوبوسِ دكتر قریب منتظر آمدن اتوبوس بودم؛ به محض رسیدنِ اتوبوس، ناگهان جوانی تنومند ضربه ای محكم از پشت سر به من زد بگونه ای كه حتی در یك لحظه تعادلم را از دست دادم؛ این جوان به بهانه سوار شدن، مرا به سمت دربِ اتوبوس هل داد و زمانیكه به خاطر این نوعِ رفتار، قصد اعتراض داشتم موفق به دیدن چهره وی شده اما در آن لحظه متوجه سرقت نشدم و این جوان نیز كه تا آن لحظه اصرار به سوار شدن به اتوبوس را داشت، نهایتا در ایستگاه باقی ماند و سوار اتوبوس نشد».
 
كاراگاهان اداره هفدهم در ادامه رسیدگی به پرونده های جیب بری بویژه در ایستگاه های اتوبوس BRT، با شناسایی و دعوتِ تعدادی از مالباختگان اقدام به چهره نگاری تصاویر متهمان كرده و در بررسی بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی دو مجرم سابقه دار در زمینه سرقت های جیب بری به نام های «علی . م» (40 ساله) و «اردشیر . الف» (40 ساله) شدند كه دارای سوابق متعدد دستگیری در سال های 84 ، 87 ، 88 ، 89 ، 90 بودند.

با شناسایی «علی» و «اردشیر»، كارآگاهان اداره هفدهم موفق به شناسایی عضو سوم گروه سارقان جیب بر به نام «امیر . گ» (33 ساله) و در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه هر سه متهم در مناطق شهران، شهرری و میدان امام حسین (ع) شدند.

با شناسایی اعضای گروه سارقان، اقدامات پلیسی جهت دستگیری متهمان آغاز و سرانجام هر سه متهم در حین ارتكاب سرقت و در ایستگاه اتوبوسBRT  پل چوبی دستگیر و به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص  پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته ای كه به شیوه جیب بری در ایستگاه های اتوبوس BRT مورد سرقت قرار گرفته و با توجه به احتمال افزایش تعداد شكات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر هر سه متهم از سوی بازپرس محترم شعبه ششم دادسرای ناحیه 12 تهران صادر شده است لذا از كلیه شكات و مالباختگانی كه موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شكایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.