آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

مدیر عامل آبفای شهرری: ۸۰ درصد مشترکان جنوب تهران به شبکه فاضلاب متصل هستند

به گزارش راگانیوز ، اصغر کرمی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه جنوب تهران گفت: شهرهای کهریزک و خاورشهر دارای تصفیه خانه و شبکه فاضلاب هستند ولی در شهرهای حسن آباد و باقرشهر شبکه فاضلاب راه اندازی نشده است.
وی ادامه داد: در این شهرها با وجود بار مالی ساخت تصفیه خانه و کمبودهای شدید مالی و اعتباری به دنبال جلب نظر و مشارکت مسئولان شهری هستیم تا با اختصاص زمین مناسب در خصوص جذب سرمایه گذار و ساخت و بهره برداری تصفیه خانه اقدام کنیم.
کرمی با بیان اینکه شبکه فاضلاب از ضروری ترین نیازهای هر شهری است اظهار داشت: شهرستان ری جزو اولین مناطق تهران است که دارای شبکه فاضلاب شده و پیشرفت خوبی در بخش توسعه زیرساخت های شبکه فاضلاب داشته است.
وی گفت: مدیران و کارکنان آبفای منطقه همگی بی وقفه و به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا بهترین و شایسته ترین خدمات را به مردم ارائه کنند و اصحاب رسانه همواره با یاری و همراهی رسانه ای خود صدای این تلاش ها، خدمات و زحمات را به گوش حدود دو میلیون شهروندی که از خدمات ما بهره مندند رسانده اند.
کرمی ادامه داد: یاری و همراهی رسانه ای البته بدین معنا نیست که اصحاب رسانه بر روی ضعف ها و کاستی ها سرپوش گذارند بلکه منظور این است که اخبار و گزارش ها با در نظر گرفتن وضع و شرایط موجود و بر اساس واقعیت های منطقه در حوزه آب، رسانه ای شده و به اطلاع مردم رسانده شود.
وی با تاکید بر اینکه با وجود محدودیت ها و مشکلات مالی و اعتباری شرکت، شاهد تغییر و ارتقای چشمگیر شاخص های کیفی و کمی آب منطقه در سال های اخیر بوده ایم گفت: ما در سال های پیش در سطح منطقه مشکلات کمی و کیفی زیادی داشتیم اما با تلاش ها و سرمایه گذاری هایی که صورت گرفته؛سطح کمی و کیفی آب را به ویژه در شهرهایی که زیر پوششش آبفای منطقه قرار گرفتند به سطح قابل قبولی ارتقا دادیم که قابل قیاس با گذشته نیست.
کرمی ادامه داد: در سال های اخیر کمیت و کیفیت آب آشامیدنی مشترکان قیام دشت و خاورشهر نیز با وارد مدار شدن آب سد ماملو تغییر محسوس و چشمگیری داشته است و شهروندان هم به طور حتم این تغییرات و ارتقای کمی و کیفی آب را احساس می کنند و در آینده ی نزدیک شهر باقرشهر نیز از این نعمت برخوردار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به برخی محدودیت های در تامین منابع آبی گفت: برخی از شهرها از جمله کهریزک به دلیل محدودیت شدید منابع و افزایش جمعیت هنوز مشکلاتی در بخش تامین آب وجود دارد و در این زمینه علی رغم پیش بینی و اجرایی کردن چند طرح و تامین منابع جدید، هنوز نیازمند مدیریت تقاضا و مصرف از سوی شهروندان هستیم.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.