آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

برنامه جامع توسعه استان تهران در سال آینده تدوین وعملیاتی می شود

به گزارش راگانیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی تدوین و اجرای برنامه جامع مبتنی بر دیدگاه واقع گرایانه را برای توسعه پایدار و همه جانبه استان تهران ضروری خواند و گفت:در این برنامه جامع که در تیرماه سال آینده کارتدوین آن به پایان می رسد سعی شده است تا از همه سلایق مختلف که در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی استفاده شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با مجمع نمایندگان استان،شوراهای اسلامی شهر و روستا و مدیران دستگاه های اجرایی برای ارائه نقطه نظرات همه تصمیم سازان در استان تهران خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مشترک با کسانی که در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری دخیل هستند باعث ایجاد نوعی وحدت رویه در اتخاذ تصمیمات و تدوین برنامه توسعه محور برای پیشرفت همه جانبه استان می شود.
وی افزود: بر این اساس افراد مختلف با داشتن سلایق مختلف می توانند دور یک میز بنشینند و برای توسعه و پیشرفت کشور تصمیم سازی کنند.
استاندار تهران اضافه کرد: از یک سو شاهد هستیم که اعضای شوراهای اسلامی را کسانی تشکیل می دهند که سیاست های دولت را قبول دارند و از طرف دیگر رویکرد کار شورایی و احترام به نظر مردم را در دولت مشاهده می کنیم .
وی از نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با اعضای شورای اسلامی استان تهران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:برای تدوین برنامه ی جامع توسعه استان باید نظرات همه تصمیم سازان اعم از نمایندگان محترم مردم تهران در مجلس،ائمه محترم جمعه شهرستان ها ،اعضای شوراهای اسلامی شهروروستا در شهرستان ها،شهرداران ،دهیاران و اعضای شورای اسلامی استان تهران را شنید ونقطه نظرات آنها را در تدوین برنامه لحاظ کنیم.
وی برگزاری دو نشست مشترک استاندار و معاونین با مجمع نمایندگان استان را بسیار سازنده ارزیابی کرد و افزود: در این دو نشست نارسایی ها و کمبودهای استان را مطرح کردیم تا بتوانیم از طریق رایزنی نمایندگان استان در بودجه سال آینده سهم خوبی برای استان تخصیص داده شود.
وی ادامه داد:در سفرهای شهرستانی از هر فرصتی برای شنیدن نظرات و دیدگاه های اعضای شوراهای اسلامی شهروروستا استفاده می کنیم و بر این باورم که اگر شوراها در حوزه ی تصمیم سازی وارد شوند شاهد تحولی بزرگ در توسعه ی استان خواهیم بود.
مقیمی در خاتمه از دو مشکل آلودگی هوای و ایمن سازی خانه های شهری و روستایی در استان تهران بعنوان راهبردی ترین معضلات در استان تهران یاد کرد و افزود: حل این مشکلات نیازمند کارگروهی و هم افزایی همه تصمیم گیران است و عزم جدی همه حوزه های دخیل در این دو بخش را می طلبد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.