آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

 اجرایی شدم طرح دادرس در مدارس اسلامشهر

به گزارش راگانیوز ؛ حسنعلی بنار در حاشیه اجرای مانور پدافند غیرعامل با بیان اینکه مانور پدافند غیرعامل با هدف ایجاد آمادگی نسبی در شرایط اضطرار و حوادث غیرطبیعی است اظهار داشت: این مانور تمهیدی است برای آمادگی بیشتر در مواقع بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی همچون زلزله و آتش‌سوزی که با توانمندسازی افراد می‌توان از شدت آسیب‌های احتمالی و میزان خسارات ناشی از آن کاست.

وی بیان کرد: نهادینه کردن پدافند غیرعامل در کشور سبب کاهش آسیب‌پذیری در مواقع بروز حوادث حوادث طبیعی و غیرطبیعی می‌شود که یکی از نمادهای امروزی پدافند غیرعامل فضای مجازی است که در صورت آموزش ندیدن و نحوه استفاده صحیح می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متوجه دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مسئولان وارد سازد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر با تأکید بر ایمنی مدارس سطح اسلامشهر افزود: خوشبختانه یکی از مکان‌های امن در زمان حوادث، فضاهای آموزشی هستند که با استانداردهای بالا و نظارت مهندسان ناظر نوسازی ساخته و در کنار سالن‌های ورزشی به عنوان نخستین فضاهای ایمن در نظر گرفته شده‌اند.

بنار ادامه داد: برخی مدارس هم که نیاز به مقاوم‌سازی داشتند با توجه به استانداردهای احداث بنا، نوسازی و استانداردسازی شدند و در حال حاضر مدارس این شهرستان امن‌ترین مکان برای شهروندان در زمان وقوع زلزله و بلایای طبیعی هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح دادرس در سطح مدارس شهرستان اسلامشهر بیان کرد: در طرح دادرس دانش‌آموزان آماده برای رویارویی در شرایط سخت هستند که با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان، دانش‌آموزان در یک دوره ۴۵ روزه آموزش‌های مختلف در زمینه بروز حوادث و بلایای طبیعی می‌بینند و به عنوان یاوران هلال احمر و ذخیره نیروی انسانی تربیت شده به یاری جمعیت هلال احمر می‌شتابند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.