آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

موقوفات با نیات اجتماعی در اسلامشهر بسیار کم است

به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام محمد ارژنگی رئیس اداره اوقاف شهرستان اسلامشهر گفت: کمبود موقوفات با نیات اجتماعی به خوبی در این شهرستان قابل مشاهده است به طوری که باید برای این کمبود فکری اساسی کرد.

وی با بیان اینکه در اسلامشهر موقوفات با نیات اجتماعی بسیار محدود و در واقع می‌توان گفت وجود ندارد، افزود: اسلامشهر به موقوفه‌هایی با نیات کمک و مساعدت به افراد بی بضاعت، دانش‌آموزان مستضعف، رفع مشکلات جوانان، ازدواج و تهیه ازدواج و موقوفات قرآنی نیاز داریم؛ ضمن اینکه با توجه به اینکه ۲ حوزه علمیه بزرگ در شهرستان داریم موقوفه برای کمک به حوزه علمیه‌های شهرستان از نیازهای وقف به شمار می‌رود در حالی که بنده شاهدم مدیران این حوزه‌ها برای معیشت طلاب در تنگنا و سختی فراوانی هستند در حالی که می‌توان وقفی را برای رفع نیازهای حوزه انجام داد.

رئیس اداره اوقاف اسلامشهر با اشاره به وضعیت اقتصادی روز جامعه از مردم خواست از طریق وقف مشارکتی گام‌های اساسی برای رفع نیازهای جامعه برداند، گفت: در خصوص موقوفه‌های مشارکتی با توجه به وضعیت اقتصادی سعی کردیم افرادی را که تمایل به وقف دارند اما به دلیل وضعیت اقتصادی رغبتی نشان نمی‌دهند به سوی موقوفات مشارکتی سوق دهیم. مشاوران ما سعی می‌کنند با پیشنهاد نیات وقف برای نیازهای اجتماعی، واقفان را برای وقف درباره نیازهای روز جامعه تشویق کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.