آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

طرح «مراقبت‌های اجتماعی» به صورت پایلوت کشوری در اسلامشهر اجرا می‌شود

به گزارش راگانیوز ؛ فاطمه داداشیان امروز در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی به منظور یکپارچه‌سازی خدمات اجتماعی و تشکیل خانه مشارکت مردمی در اسلامشهر اظهار داشت: خانه مشارکت مردمی با توجه به نقش انکارناپذیر مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در توسعه پایدار و ارتقای سلامت اجتماعی و خانواده ایمن تشکیل شده است.

 وی بیان کرد: در خانه مشارکت مردمی با یک مدیریت یکپارچه و منسجم، خانواده‌های محروم شناسایی و با استفاده از خِرد جمعی و اولویت‌بندی مسائل و با توجه به توانی که در این مجموعه وجود دارد ارائه راه‌کارهای مناسب ارائه می‌شود.

رئیس خانه مشارکت‌های مردمی در اسلامشهر با اشاره به اجرای طرح مراقبت‌های اجتماعی «ماج» در اسلامشهر افزود: به دلیل مهیا بودن زیرساخت‌های اجرای این طرح در اسلامشهر برای اجرای این شکل از فعالیت‌های اجتماعی، طرح به صورت پایلوت در اسلامشهر اجرا می‎شود تا در آینده در سطح ملی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

داداشیان تصریح کرد: با پای کار آمدن گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های مردم‌نهاد، الگوی با هم کار کردن در خانه مشارکت تدوین می‌شود تا نخست رضایت وجدان‌مان تأمین و سپس رضایتمندی مردم و درخشش اسلامشهر را در پی داشته باشد.

وی با بیان برخی موازی‌کاری‌های صورت گرفته در یک حوزه خدماتی گفت: گاهی اوقات اقدامات انجام شده در نهادها و دستگاه‌های مختلف در یک راستا و به صورت موازی‌کاری است که تنها سبب خنثی شدن و کاهش اثربخشی هدف مورد نظر می‌‌شود.

 دبیر اتاق تفکر شهرستان اسلامشهر افزود: هدف ما در خانه مشارکت مردمی جمع‌آوری ظرفیت‌ها و امکانات در یک مکان است تا همه نهادهای مردمی و دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان در یک جهت و حول یک محور حرکت کنند.

داداشیان با اشاره به اینکه اعضای شورای مشارکت مردمی نمایندگان تشکل‌های مردمی موجود در شهرستان هستند خاطرنشان کرد: تسهیل دستیابی به اهداف طرح‌های سلامت اجتماعی و توسعه پایدار شهرستان، توانمندسازی مردم در ارتقای سلامت اجتماعی خود و محیط و ارتقا سطح سلامت اجتماعی از اهدافی است که همکاری و همّت تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و تشکل‌های مردم‌نهاد را برای موفقیت در این مسیر می‌طلبد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.