آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ویژه ری از لزوم جرم‌انگاری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد

به گزارش راگانیوز ، احمد جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که ظهر امروز با حضور استاندار و اعضای این شورا در محل استانداری تهران برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم اهتمام ویژه در بحث مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار داشت: در حوزه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید شاهد تعیین تکلیف اراضی از سوی جهاد کشاورزی باشیم. به این منوال که بدانیم کدام اراضی به هیچ عنوان، تغییر کاربری نخواهد داشت تا بتوانیم مقابله همه جانبه‌ای با اخلالگران داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم با تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مقابله شایسته داشته باشیم، باید جرم‌انگاری در این حوزه صورت بگیرد، چرا که اقدام مجدد به ساخت و ساز توسط متخلفین، بعد از هر بار تخریب و پرداخت جریمه ناچیز، گواهی بر این مدعا است. بر این اساس، اگر پس از هر ساخت و ساز غیرمجاز، برخورد قاطع حقوقی و قضایی با متخلفین صورت بگیرد، دیگر شاهد تداوم چنین رویه‌هایی در برخی از مناطق نخواهیم بود.

معاون استاندار تهران همچنین یادآور شد: در شهرستان ری، در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز، فرمانداری با تمام توان در کنار نهادهایی نظیر جهاد کشاورزی بوده نهایت همکاری و هم افزایی را با این دستگاه‌ها، جهت برخورد با متخلفین خواهد داشت.

جمالی پور در پایان تاکید داشت: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، خط قرمز ما در شهرستان ری است و با تمامی امکانات و اعتبارات در خدمت این مهم هستیم. چرا که بدعت این ساخت و سازها، می‌تواند در آینده نه چندان دور، دامن پایتخت را گرفته و معضلات و آسیب‌های فرسایشی و قابل توجهی را برای استان تهران ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.