آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شهرری برگزار می‌شود

 راگا نیوز-انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با هدف افزایش مشارکت عملی دانش‌آموزان اول آبان‌ماه در مدارس ناحیه یک شهرری برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در شهرری برگزار می‌شود

به گزارش  راگا نیوز به نقل از فارس، انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با هدف افزایش مشارکت عملی دانش‌آموزان اول آبان ماه و همزمان با سراسر کشور در مدارس ناحیه یک شهرری برگزار می‌شود.

در مراسم نمادین این انتخابات که در یکی از مدارس ناحیه برگزار می‌شود، مدیر آموزش و پرورش ناحیه، فرماندار، امام جمعه و مسئولان اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران حضور خواهند داشت.

مسئول سازمان دانش‌آموزی ناحیه یک شهرری در این ارتباط گفت: این طرح یکی از بهترین طرح‌هایی است که می‌تواند در آینده دانش‌آموزان نقش موثری داشته باشد زیرا به افزایش روابط عمومی، ایده‌پردازی، تصمیم‌گیری و مشورت با سایر افراد کمک می‌کند.

رحمت‌الله قاسمی‌پور در ادامه افزود: تنها دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح راضی نیستند بلکه مدیران مدارس نیز شوراها را بازوی قدرتمند خود می‌دانند که می‌توانند در مسائل و مشکلات مختلف مدرسه از آنها استفاده کنند.

وی در مورد روند اجرای این طرح گفت: ابتدا فراخوانی در مدارس زده شده و افرادی که علاقه‌مند به عضوت در شورای دانش‌آموزی هستند، نام خود را اعلام کرده‌اند و گروهی از کادر مدرسه احراز صلاحیت می‌شوند، اگر صلاحیت عضویت در شورای دانش‌آموزی را داشته باشند تبلیغات خود را آغاز می‌کنند و بسته به تعداد دانش‌آموزان مدرسه از پنج تا 9 نفر به‌عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

وی افزود: دانش‌‌آموزان منتخب پس از انتخاب رئیس شورا به کمیته‌های مختلف از جمله کتابخوانی، ادبی و هنری تقسیم می‌شوند و اعضایی را از مدرسه به‌عنوان دستیاران خود انتخاب می‌کنند.

قاسمی‌‌پور ادامه داد: در این انتخابات اعضای شورای دانش‌آموزی ابتدا از پنج تا 9 نفر تشکیل می‌شوند اما پس از مدتی جمع کثیری از دانش‌آموزان را فرا می‌گیرد که تلاش برای ارائه نظرات و برنامه‌های جدید دارند و در جلساتی که هر دو هفته یک‌بار با حضور مدیر مدرسه و معاون پرورشی تشکیل می‌شود، برنامه‌های خود را به تصویب می‌رسانند.

قاسمی‌پور در پایان افزود: یکی از چهار رکن اساسی در هر مدرسه شورای دانش‌آموزی است که از قدرت زیادی برخوردار است و دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از شورای مدرسه شرایط جدید و دلخواهی را برای تحصیل خود ایجاد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.