آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کتاب نشان دهنده خلاقیت نخبگان فرهنگی یک کشور است

راگا نیوز- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: کتاب از مشخصه های کیفی فرهنگ یک کشور و برگرفته از خلاقیت نخبگان آن جامعه محسوب می شود.

 

ˈسید مهدی مومنیˈ روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:حکومتی که بر مبنای فرهنگ غنی اسلام و پایه های آن بر اساس کتاب و سنت الهی است، هیچگاه متزلزل نمی شود.

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام پیوستگی بین قرآن و سنت و اهل بیت(ع)، همیشگی و جدانشدنی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم ملموس تر در حوزه اجتماعی فرهنگی بحث کنیم باید شاخص های مطالعه در کشور را مدنظر قرار دهیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت:آمارهای

ارایه شده در زمینه شاخص های مطالعه در کشور مطلوب نیست و هر فرد باید روزانه حدود دوساعت مطالعه مکتوب داشته باشد درحالیکه بیشترین میزان مطالعه مربوط به کتابهای درسی است .

مومنی تاکید کرد: اصحاب رسانه و مسوولان فرهنگی با برنامه ریزی در ارتقا سطح آگاهی و ایجاد زمینه های مطالعاتی در بین قشرهای مختلف مردم تلاش کنند.

وی تصریح کرد:افزایش سطح مطالعه ،نیازمند همکاری منسجم دستگاههای فرهنگی است .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، با اشاره به فعالیت های این اداره در خصوص کتاب و کتابخوانی گفت:تاکنون سه برنامه فرهنگی عملیاتی در این حوزه انجام و یا در حال اجرایی شدن است.

وی ، هماهنگی این اداره با ستاد نماز جمعه شهرستان در هفته ولایت و توزیع بسته های فرهنگی شامل یک هزار جلد کتاب ˈمنظومه غدیرˈ بین نمازگزاران و توزیع یک هزار جلد کتاب در روز بزرگداشت ˈستارخان سردار ملیˈ در صحن باغ طوطی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) را از جمله برنامه های انجام شده از سوی این اداره ذکر کرد.

وی افزود:ایستگاه دائمی مطالعه با چهار هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) بزودی راه اندازی می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: در شش ماه نخست امسال سه هزار و 50 جلد کتاب با موضوعات مختلف دینی، مذهبی، اجتماعی و تاریخی و چهار هزار و 200 جلد کتاب تحت عنوان ˈذکر صلواتˈ به مراکز فرهنگی مانند مدارس و مساجد وحسینیه ها شهرستان اهدا شد.

مومنی درادامه با تقدیر از کتابداران به عنوان سربازان فرهنگی ازمردم خواست فرصت بیشتری برای مطالعه اختصاص دهند.

بیست و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار ˈکتاب آینه فرهنگ و فرزانگیˈ از 25 آبانماه تا دوم آذر در سراسر کشور ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.