آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بهره‌برداری از بخش جدید بیمارستان حضرت زهرا(س) با حضور سفیر و رئیس مجلس اعلای عراق

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح بخش‌ جدید بستری بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) اظهار داشت: دشمنان همواره تلاش‌های زیادی برای فاصله انداختن بین ایران و عراق داشتند که نمونه آن ۸ سال جنگ تحمیلی بود که امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و ایجاد جمهوری مستقل عراق ارتباط خوب و تنگاتنگی بین این دو کشور برقرار است.

وی این همبستگی و روابط نزدیک را از باور و اعتقادات دینی دانست و افزود: اعتقاد به امامت و ولایت این رابطه را قوی‌تر کرده است.

 فرماندار شهرستان ری کشور عراق را همسایه و دوست معرفی کرد و خاطرنشان کرد: سفر باقدرت و اقتدار رئیس‌جمهور ایران به عراق و بلافاصله نخست‌وزیر عراق به کشورمان با استقبال گسترده نشان از روابط دوستانه و حسنه این دو کشور دارد برخلاف سفر مخفیانه رئیس‌جمهور آمریکا که درنهایت ذلت و خواری انجام شد.

جمالی پور بر تقویت این پیوستگی در راستای منافع دو کشور تأیید کرد و ادامه داد: ما به هم‌وطنان عراقی که در شهرستان ری زندگی می‌کنند هیچ تفاوتی با ایرانیان قائل نیستیم و تمام خدمات لازم برای رفاه و آسایش آن‌ها ارائه می‌شود.

وی نگاه شهرستان ری به عزیزان عراقی را به‌عنوان هم‌وطن دانست و یادآور شد: بسیاری از اهالی کشور عراق سال‌هاست در منطقه دولت‌آباد شهرری زندگی می‌کنند و ما وظیفه‌ داریم به این مسلمانان و برادران دینی خود مثل سایر مردم ری خدمت کنیم.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه روابط ایران با همسایگان خود مستحکم است، ابراز داشت: دشمن تلاش دارد با انواع و اقسام ترفندها و توطئه‌ها این رابطه به‌خصوص با عراق را برهم زند ولی به کوری چشم دشمنان دولت و ملت ایران و عراق یکپارچه خواهند بود‌.

جمالی پور منطقه خاورمیانه را به خاطر حضور بیش‌ازحد اجانب محل بحران ذکر و خاطرنشان کرد: برداشتن روادید فرصت خوبی برای تعمیق عمق روابط ایران و عراق است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی که سرمایه ارزشمندی هستند تمام حربه‌های دشمن برای اختلاف‌افکنی و جنگ‌افروزی نقش بر آب خواهد شد.

ظهر امروز بخش جدید بستری بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) با حضور سعد جواد قندیل سفیر کشور عراق، ابوعارف رئیس مجلس اعلای عراق و هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در محله دولت‌آباد به بهره‌برداری رسید.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.