آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

بازسازی کامل آرامگاه جهان پهلوان تختی

به گزارش راگانیوز ، منصور کتانباف روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت چهل و هشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی گفت: با اتمام عملیات عمرانی بازسازی آرامگاه جهان پهلوان غلامرضا تختی که در ابن بابویه شهرری واقع شده، این محل آماده بهره برداری است.
وی با اشاره به نصب سه کتیبه شامل مشخصات و افتخارات جهان پهلوان تختی افزود: نماسازی سنگی، کف سازی، مقاوم سازی سقف، رنگ آمیزی، اصلاح تاسیسات برقی از دیگر اقدامات انجام شده است.
کتانباف گفت: حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اتمام عملیات عمرانی این آرامگاه از سوی شهرداری منطقه 20 هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه ترویج و تقویت روحیه پهلوانی از اولویت های مدیریت شهری است، گفت: به دنبال رویکرد فرهنگی مدیریت شهری تهران، توجه به ورزشکاران معاصر و پیشکسوتان ورزشی و بزرگداشت یاد و خاطره پهلوانان ایرانی جزء مهمترین برنامه های مستمر مدیریت شهری قرار دارد.
مراسم بزرگداشت جهان پهلوان غلامرضا تختی در چهل و هشتمین سالگرد درگذشت وی روز پنجشنبه با حضور ورزشکاران، پیشکسوتان ورزشی، مسئولان، خانواده آن مرحوم و جمعی از اقشار مختلف مردم در آرامگاه آن مرحوم در ابن بابویه شهرستان ری برگزار شد.
غلامرضا تختی مشهور به جهان پهلوان تختی قهرمان و پهلوان اسطوره ای ایران در 5 شهریور 1309 در تهران به دنیا آمده و پس از طی کردن دوره نوجوانی و ورود به کشتی قهرمانی در المپیک 1956 ملبورن به همراه امام علی حبیبی نخستین مدال های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک را کسب کرد.
او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی های آسیایی در فهرست برترین های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد.
غلامرضا تختی هم چنین سه بار قهرمان کشتی پهلوانی و پهلوان اول ایران شد.
تختی که در اوج محبوبیت در میان مردم قرار داشت در 17 دی 1346 در اتاقی در هتل آتلانتیک تهران به طرز مشکوکی درگذشت و ابهام ها در مورد علت واقعی مرگ وی پس از 48 سال هنوز پابرجاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.