آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آزادگان انتظار مهدی موعود(عج) را می‌کشند

به گزارش راگانیوز به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ یکی از کارهایی که مردم ایران در روزهای نزدیک به نیمه شعبان انجام می‌دهند، آذین بندی خیابان‌ها و کوچه‌هاست. آن‌ها خیابان‌ها و کوچه‌ها را به زیباترین شکل تزیین می‌کنند و در شب نیمه شعبان با شیرینی، چای و شربت از شیعیان و منتظران آن امام پذیرایی می‌کنند.
در این راستا با حضور در خیابان‎های شهر که مردم در حال برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان بودند با برخی از آنان به گفت‌وگو پرداختیم.
طاها جوانرود نوجوانی که در کوی فرهنگیان منطقه نازی آباد در حال برپایی ایستگاه صلواتی بود به خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز گفت: نیمه شعبان حسی عجیب دارد و همه مردم انتظار ظهور امام زمان (عج) را می‎کشند، این چند روز بیشتر وقتمان را برای برپایی مراسم جشن میلاد صرف کردیم که خیلی خوشایند بود.
وی افزود: هزینه‌های برگزاری ایستگاه صلواتی، چراغانی و تزیین محله بیشتر نذر است و اهالی با اشتیاق برای برگزاری هرچه بهتر آن کمک می‌کنند.
جوانرود امام زمان عجل‌الله را چنین توصیف کرد: مردی نورانی که نبض جهان با نام او می‌زند.
همچنین در یکی از محله‌های قدیمی جاده قم شهرری هر سال در ماه شعبان آذین‌بندی زیبایی انجام می‎دهند، ابتدا تا انتهای خیابان از گلدان‎های طبیعی پر است؛ زنگ یکی از خانه‌ها را زدیم و از خانمی میانسال علت وجود گلدان‌ها در جلو در خانه‌ها را پرسیدیم و گفت: این گلدان‎ها برای امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است، این‌ها را جلو درب خانه‌هایمان گذاشته‌ایم تا آقا بداند که ما هم انتظار فرج را می‌کشیم.
وی ادامه داد: تمام زندگی ما برای امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است و امیدوارم هرچه زودتر چشم‌هایمان به جمال نورانی و الهی این عزیز روشن شود.
شاهین فرخی از اهالی محله شکوفه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: پدرم همیشه بانی برگزاری مراسم‎های نیمه شعبان بود و اینک با وجود اینکه چند سالی است که فوت کرده‎اند بنده و اهالی محل این کار را انجام می‎دهیم، همیشه کارهای نیک بزرگ‌ترها به نسل‎ بعدی منتقل می‌شود.
وی افزود: بانوان محل در منزل شربت و چای درست می‌کنند و آقایان در مراسم جشن و شب ولادت امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف از رهگذران پذیرایی می‎کنند؛ جشن نیمه شعبان به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود و همه در کنار هم انتظار فرج می‌کشند.
فرخی امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را چنین توصیف کرد: خوب‎ترین خوبی‎ها که شرمنده ایشان هستم، امیدوارم ظهورش به همین زودی‎ها زمین و زمان را منور کند.
عده ای کودک و نوجوان را دیدیم که در تکاپوی برگزاری مراسم نیمه شعبان به این سو و آن سو می‌رفتند، هدف از برگزاری چنین جشن‌هایی می‌تواند تربیت نسل بعدی و شناساندن فرهنگ مهدویت به آنان باشد.
این همه شادی، شور و انتظار برای انسان وارسته‌ای است که جهان را دگرگون خواهد کرد و به طور یقین این فرهنگ و تفکر با گوشت و خون کودکان ما عجین خواهد شد، آنان همان‌هایی هستند که محافظان حریم و مدافعان وطن خواهند شد.
به راستی که به برکت ولادت اباصالح عجل‌الله تعالی فرجه الشریف فقیر و غنی در این جشن شرکت می‎کنند و به شوق انتظار نیت می‌کنند که هر چه زودتر جهان به نام امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف به پا خیزد و عدل و عدالت را حاکم نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.