آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

با تفکیک زباله از مبدا می شود ثروت آفرینی کرد

به گزارش راگانیوز به نقل ازمعاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خدا‌کرمی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در سمینار تخصصی‌ نقش شوراها در توسعه‌ شهرستان‌ ری‌ که در هتل‌ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، گفت: مدیریت‌ لاابالی‌ هزینه‌ها پاشنه آشیل پیشرفت‌ ماست.
وی تصریح کرد: امروز پس از 40 سال هنوز زباله ها را می سوزانیم این درحالی است که می توان با تفکیک از مبدا ثروت آفرینی کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت: باید بگذاریم تا سرمایه گذاران خارجی در این حوزه ورود کنند چرا که با این اقدام هم به حفظ محیط زیست کمک کرده و هم از آسیب های ناشی از جمع آوری زباله ها در یک مکان جلوگیری می شود.
خداکرمی‌ در ادامه به به تخلیه نخا‌له های ساختمانی ‌در حاشیه جاده‌ها اشاره کرد و پیشنهاد داد تا برای جلوگیری از این کار در سراسر جاده‌ها گارد ریل‌ نصب شود.
وی با ابراز مخالفت از ساخت شهرک‌های صنعتی در شهرری‌ گفت: اینجا ملک‌ ری است و ملک‌ ری طلاست. ری می‌تواند تو‌لیداتی داشته باشد که برای همه مفید باشد لذا حیف است که آن را تبدیل به شهرک صنعتی کنیم.
خداکرمی بر ضرورت ایجاد مشارکت اجتماعی در انجام امورات شهر و روستا تاکید کرد و گفت: من در جایی بزرگ شده‌ام که هر روز صبح‌ اول کوچه را جارو می‌زدیم، سپس حیاط‌ خانه را جارو می‌کردیم‌ و بعد وارد خانه می‌شدیم‌ و مغازه ها نیز به همین گونه بود و به این موضوع همان مشارکت اجتماعی است و شوراها باید با نگاه به این فرهنگ اجتماعی مردم را برای حل مشکلاتشان به مشارکت گیرند.
رییس کمیته سلامت شورا در ادامه به دیگر مشکلات شهرستان ری از جمله وجود صنایع آلاینده، مشکلات بهداشتی، مشکلات ناشی از حضور اتباع بیگانه، کمبود تخت های بیمارستانی ، مشکلات امدای، مشکلات مربوط به آب و عدم مشارکت زنان به عنوان قلب خانواده اشاره کرد و گفت : آراد کوه مهمترین مشکلات را برای این منطقه دارد که از جمله آن بوی بد و سوزاندن زباله ها است.
منبع : شورای اسلامی شهر تهران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.