آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آمادگی شهرداری منطقه 20 تهران برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش

به گزارش راگانیوز ؛ سید احمد صفوی مهمترین اولویت مدیریت شهری منطقه 20 در فصل زمستان را مدیریت نزولات آسمانی عنوان کرد و گفت: 600 تن مواد یخ زدا در مناطق مختلف این منطقه تخلیه شده و تمامی مخازن و سایت های برف روبی بعد از بارش های اخیر در موقعیت های مختلف نواحی، مجدد شارژ شده اند.
وی ادامه داد: 14 سایت برف روبی در موقعیت های مهم و قابل دسترس از جمله بزرگراه شهید کریمی، خیابان های شهید نبی پور، شهید دستواره، شهید رجایی، ورامین، دهخدا و میادین مادر، شهید بروجردی و شهید حسن زاده به ملزومات برف روبی تجهیز شده اند که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند.
صفوی با بیان اینکه 250 مخزن ویژه ملزومات یخ زدایی در دسترس شهروندان قرار گرفته است یادآور شد: تسریع در عملیات پس از بارش نیازمند مشارکت شهروندان است که در این جهت مدیریت شهری منطقه زمینه مشارکت اجتماعی را در محلات مختلف فراهم کرده است.
وی افزود: در بارش قبلی 256 اصله درخت صدمه دید که با تلاش شبانه روزی 2 هزار و 250 نفر روز، با بیش از 250 کامیون سرشاخه ها جمع آوری شد که برای جلوگیری از آسیب های جدی به فضای سبز، ملزومات لازم برای برف تکانی درختان فراهم شده و در صورت بارش های سنگین برف با همکاری شهروندان فضای سبز شهری صدمه کمتری را متحمل خواهد شد.
صفوی به اهمیت بهره گیری از 33 دوربین نظارت تصویری در محورهای بزرگراهی نظیر امام علی(ع)، شهید آوینی، شهید کریمی، رجائی و فدائیان اسلام برای کنترل بهینه عملیات اجرایی در زمان بارش اشاره کرد و افزود: بازگشایی 38 کیلومتر بزرگراه و شریان های درجه یک منطقه 20 و سهولت دسترسی مراکز عمومی مهمی همچون مساجد، مدارس، مراکز درمانی از اولویت های اول مدیریت شهری در زمان بارش قرار دارد.
وی پاکسازی ورودی های شهر تهران در موقعیت های جاده قم، جاده ورامین و کمربندی دوم تهران را از دیگر اولویت های مهم این مدیریت شهری این منطقه برشمرد وی گفت: منطقه 20 دارای بیش از هفت میلیون و 800 هزار مترمربع معبر شهری است که با برنامه ریزی انجام شده موقعیت های مشخص با شرح وظایف معین به تیم های برف روبی نواحی هفتگانه ابلاغ شده است و در زمان لزوم با داشتن نقشه راه اعزام می شوند.
صفوی به لایروبی مداوم 100 هزار مترطول کانال های اصلی و فرعی منطقه 20 اشاره کرد و افزود: 50 هزارمترطول کانال درجه یک در محدوده شهری و حریم و 50 هزارمترطول نیز در قالب انهار درجه 2 و سه بر اساس برنامه ریزی های مستمر و روزانه با فعالیت پنج تیم اجرایی پاکسازی و لایروبی می شوند.
وی با اشاره به اینکه منطقه 20، مسئولیت جمع آوری ضایعات مخازن 600 هزار مترمکعبی صالح آباد را نیز بر عهده دارد، گفت: ضایعات پنج منطقه بالادستی وارد این مخازن می شود و روزانه حدود 40 مترمکعب جمع آوری ضایعات از مخازن صالح آباد انجام می شود و یک تیم اجرایی برای لایروبی این موقعیت مستقر است.
شهردار منطقه 20 یادآور شد: با تلاش شبانه روزی تیم های اجرایی، در بارش اخیر تمامی بزرگراه ها و محورهای اصلی باز و قابل تردد بود و همچنان در تلاش هستیم تا در صورت بروز بارش های سنگین، مشکلی در معابر شهری رخ ندهد.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.