آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اقدامات اجرایی در امامزاده عبدالله (ع) مربوط به صحن اصلی است/ هیچ موضوع میراثی دچار تغییرات نشده

به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی ، درباره اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تخریب قبور امامزاده عبدالله (ع) و از بین رفتن آثار میراثی در آنجا گفت: چند سال پیش اداره اوقاف و امور خیریه شهرری بهسازی صحن اصلی امامزاده عبدالله(ع) را اجرایی کرد و کاری به حیاط، قبور و مقبره‌ها نداشته است.

وی افزود: اداره اوقاف شهرری در این طرح بهسازی، صحن اصلی را هم‌سطح‌سازی کرده و سنگ فرش آن را که مربوط به دهه 70 بوده مجددا تعویض و نو کرده و در حقیقت آن را مجدداً پهن کرده است.

رئیس اداره اوقاف شهرری اظهار داشت: اقدامات اجرایی و بهسازی صورت گرفته در امامزاده عبدالله (ع) در شورای تأمین مصوب شده و قرار بود شهرداری تهران این کار را انجام و هزینه آن را متقبل شود، در حالی که به دلیل عدم ورود شهرداری، مجبور شدیم این طرح را راسا انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هیچ بنای میراثی در امامزاده عبدالله (ع) مورد تخریب قرار نگرفته و اتفاق جدیدی در این مورد رخ نداده و فقط سنگفرش صحن اصلی و حیاط اصلی تعویض شده است.

لازم به ذکر است حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی، گردشگری شورای شهر تهران در خصوص تخریب‌های صورت گرفته در قبور امامزاده عبدالله (ع) گفته بود سازمان اوقاف بدون رعایت قوانین میراثی بخش‌هایی از قبور را تخریب کرده که البته آنها قصد بازسازی و بهسازی داشته‌اند.

 

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.