آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آمادگی کامل آستان مقدس عبدالعظیم(ع) برای میزبانی از زائران حسینی در شب و روز اربعین

به گزارش راگانیوز ، مصطفی آجرلو اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای حضور گسترده زائران اندیشیده شده است.
وی در خصوص برنامه های فرهنگی حرم در شب و روز اربعین عنوان کرد: ویژه برنامه شب اربعین حسینی با سخنرانی حجت الاسلام شیخ علی ثمری و با مداحی علی پیله وران بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای حرم عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد.
آجرلو اضافه کرد: برنامه های آستان در روز اربعین حسینی از ساعت ۱۱ صبح با قرائت زیارت اربعین توسط حاج احمد زین العابدین فرد آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با مرثیه سرایی آقایان غفارنژاد و نریمان پناهی در مصلای بزرگ ری ادامه خواهد داشت.
وی یادآور شد: با توجه به ازدحام جمعیت، در صورت امکان زائران از حمل و نقل عمومی برای حضور در آستان استفاده کنند و یا در صورت ضرورت وسیله نقلیه شخصی خود را قبل از رسیدن به محدوده‌های شلوغ حرم در پارکینگ‌های موجود پارک نمایند.
آجرلو با بیان اینکه داشتن چادر مناسب برای ورود بانوان به داخل حرم لازم و ضروری است عنوان کرد: زائران در صورت امکان از همراه داشتن وسایل اضافی خود داری کنند و با انتظامات حرم به ویژه در بازرسی های بدنی و نیز همکاری با نیروهای پلیس، امداد و خدمات همکاری داشته باشند.
آجرلو تصریح کرد: با توجه به ظرفیت محدود حرم، زائران در وهله اول به سلام راه دور به حضرت عبداالعظیم(ع) بسنده کنند و اگر وارد آستان مقدس نیز شدند برای بهره مندی سایر زائران از نشستن و ماندن به مدت طولانی خودداری نمایند.
وی توصیه کرد: زائران فقط از ایستگاه های صلواتی نذورات دریافت کنند و به هیچ عنوان از افراد شخصی و کسانی که خود سر در میان جمعیت نذری توزیع می کنند، مواد خوراکی یا نوشیدنی دریافت نکنند.
کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای پنجمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال هم در روز اربعین ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.