آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیات قرآن بهترین منبع برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی است

حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده عصر دوشنبه با حضور در پنجمین همایش تکریم و تجلیل از معلمان قرآن استان تهران که در شهرری برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: نسل جوان کشور ویژگی های منحصر به فردی مانند استفاده از تکنولوژی های روز دنیا را دارد که باید برنامه های فرهنگی مبتنی با این نسل برنامه ریزی، تدوین و اجرا شود.

وی آیات قرآن را بهترین منبع برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: قرآن انسان ها را در مشکلات مختلف دعوت به اندیشیدن، تدبر و عمل درست می کند که باید از این خصوصیات این کتاب آسمانی برای بهبود اوضاع فرهنگی کشور استفاده کنیم.

نوری زاده در ادامه بیان داشت: معلمان قرآن باید آیات نورانی کلام وحی را به صورت کاربردی به جوانان آموزش دهند تا لطافت این آیات الهی باعث تبدیل فرامین قرآن به اخلاق در میان نسل جوان کشور شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه جایگاه معلمان قرآن از تمامی معلمان بالاتر است گفت: هدف از آموزش تلاوت، حفظ و قرائت قرآن باید انس و عمل به این کتاب نورانی باشد.

بر اساس این گزارش پنجمین همایش تکریم و تجلیل از معلمان قرآن، پیشکسوتان، مدیران موسسات و خانه های قرآن استان تهران در حرم مطهر عبدالعظیم (ع) برگزار شد و از ۲۰ معلم قرآنی نمونه استان تهران تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.