آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

“استقلال شهرری” در کمیسیون شورا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد‌

فریده اولادقباد عصر امروز در همایش بررسی مشکلات آب و کشاورزی که در اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، با اشاره به قانون ششم توسعه با محوریت موضوع آب و مسائل کشاورزی اظهار داشت: توسعه پایدار در کشور در گِرو نگاه ویژه دولت و مجلس به بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های کنونی در خاورمیانه و دنیا موضوع آب است که در مدیریت منابع آبی کشور ما به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های سطحی و زیرزمینی و بعضاً اعطای مجوز برای حفر چاه‌های عمیق و غیرعمیق، از بین 136 کشور دنیا در جایگاه 134 قرار دارد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط جغرافیایی ایران و واقع شدن در منظقه‌ای بیابانی و غیر بیابانی ایجاب می‌کند که مدیریت منابع آب دغدغه همه مسئولان در این مورد خاص باشد.

اولاد قباد با اشاره به وجود رابطه مستقیم بین مدیریت منابع آب و بحث کشاورزی تصریح کرد: تأکید ما در جلسات مختلف همواره بر این است که باید کشاورزان را به سمت کشت محصولاتی سوق دهیم که کمترین میزان آب مصرفی را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجم عظیمی از ساکنان شهرستان ری از قشر کشاورز هستند آنچه اهمیت دارد، حفظ حق‌آبه برای آن‌هاست، از این‌رو با همه توان از طرح ساماندهی آب‌های جنوب تهران جهت احقاق حق کشاورزان این منطقه حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان با اشاره به طرح موضوع استقلال شهرری در حوزه انتحابیه خاطرنشان کرد:‌ اگر این امر به صورت یک مطالبه جدی از سوی فعالان سیاسی و نخبگان فرهنگی مطرح شود حتماً در کمیسیون شورا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.