آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیت الله ری شهری :جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت است

 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت : بر اساس آموزه های قرآنی همه مسلمانان با یکدیگر برادرند و جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و بصیرت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈمحمد محمدی ری شهریˈ روز سه شنبه در دیدار با برخی از علمای اهل تسنن با اشاره به خطبه ˈقاصمهˈ امام علی (ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: طرفداران ادیان آسمانی با مودت و وحدت در کنار هم به نحوه شایسته و از بهترین زندگی ها برخوردار بودند اما وقتی جامعه آنان دچار تفرقه شد به جان هم افتاده و مبتلا به بدترین شکل زندگی شدند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) این امید را در بین امت اسلامی به وجود آورد که می توانند در سایه وحدت و همدلی به برترین قدرت جهان تبدیل شوند.

رییس دانشگاه قرآن و حدیث تاکید کرد: به همین جهت دشمنان امت اسلامی بهترین راه ضربه زدن به دین مبین اسلام را ایجاد اختلاف در بین مسلمانان با صرف هزینه های کلان در دستور کار خود قرار داند.

آیت الله ری شهری، با بیان اینکه در ادامه سیاست های اسلام هراسی، استکبار با استفاده از ابزار رسانه تعدادی مزدور را تحت تاثیر قرار داد، یادآور شد: این افراد نه مسلمان هستند و نه اعتقادی به احکام نورانی اسلام دارند و اعمال آنان بیانگر این موضوع است که برای رسیدن به اهداف پلید خود به برادران اهل تسنن و تشیع نیز رحم نمی کنند.

وی به کشتار 1700 دانشجو جوان بی گناه شاغل به تحصیل در موصل را تنها گوشه ای از جنایات این گروه تکفیری برشمرد و گفت: در شرایط فعلی علمای اسلامی که مردم به آنان اعتقاد عملی دارند باید همه را به وحدت دعوت و عملا در مقابل جبهه دشمنان اسلامی در کنار هم قرار گیرند.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه بیان داشت: به رغم خواسته و تلاش دشمنان اسلام، خداوند در قرآن کریم وعده داده که آینده جهان از آن اسلام است و وعده خدا محقق خواهد شد.

در پایان این دیدار چند تن از علمای اهل تسنن ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص وحدت علمای اسلامی پیشنهاداتی را در نیز مورد ایجاد ارتباطات و تعاملات گسترده تر با آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) و دانشگاه قرآن و حدیت مطرح کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.