آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جمالی پور:مقوله جمعیت درحوزه توسعه و امنیت مهم و کلیدی است

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مقوله جمعیت درحوزه توسعه و امنیت جامعه یک موضوع مهم و کلیدی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، ˈهدایت الله جمالی پورˈ روز سه شنبه در کارگاه آموزشی جمعیت و سالمندی ویژه بانوان افزود: هر چه جامعه ای بتواند نیروی جوان را صیانت و پایداری آن را حفظ کند، سرعت توسعه در آن شدت خواهد یافت.

وی اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته امروزی به واسطه نسل جوان و تلاشگر خود به پیشرفت رسیده اند.

وی تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس کشور ما دچار افت و خیزهای زیادی را شاهده بوده و کارشناسان جمعیت از آن زمان به بعد به لیل مشکلات جامعه تدابیر تنظیم خانوداه و کنترل جمعیت را مد نظر قرار دادند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: رشد طبیعی و پویا جمعیت لازمه هر جامعه است و در آنصورت مسیر توسعه کشور به درستی ترسیم خواهد شد.

جمالی پور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: رهبری نظام با نگرش عقلانی نسبت به محدودیت های جمعیتی که در کشور پیاده می شد، تدابیر لازم را تبیین کردند که اگر این مسیر عقلانی بدرستی برنامه ریزی و اجرا شود بطور یقیین نتایج مثبتی را ببار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه تبلیغ ˈفرزند کمتر زندگی بهترˈ در شرایط خاص آن زمان مطرح شده بود، ادامه داد: ارزش زندگی به داشتن فرزند است و اگر خانواده ای فرزند نداشته باشد بعد از مدت زمانی زندگی آنان تهی خواهد شد.

فرماندار شهرستان ری با تاکید براینکه بکارگیری عقلانیت موجب می شود جمعیت با یک بینش معقول توسعه یابد، اظهارداشت: دولت هم اکنون در طراحی حوزه جمعیتی طرح جامع و کاملی را مد نظر قرارداده تا دستیابی به آن اهداف تعیین شده محقق شود.

وی برپایی این کارگاههای آموزشی را مهم ارزیابی کرد و افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی جمعیت و سالمندی به عنوان سفیران ترویج فرهنگ در محلات و مناطق مختلف شهرستان هستند.

جمالی پور تاکید کرد: این فضای علمی و آموزشی بایستی در سطح دبیرستان ها و دانشگاهها نیز گسترش یابد تا این مسیر به نحو مناسب در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به الگو پذیری بانوان از فاطمه زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه کامل یک زن مسلمان است که بالندگی اجتماعی و تربیت فرزندان را به نحو احسن به انجام رسانده است.

در این کارگاه آموزشی یک روزه بیش از یک صد نفر از ماماهای مراکز شبکه بهداشت و درمان شبکه بهداشت شهرستان ری ، پزشک خانواده ، مدیران خانه های سلامت و بهداشت و بخشداران مرکزی ، فشافویه ، کهریزک ، خاوران و قلعه نو حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.