آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

آیین بزرگداشت شهدای والفجر هشت در بهشت زهرا (س) برگزار شد

راگانیوز – مراسم گرامیداشت سالروز عملیات والفجر هشت و سالگرد شهادت شهیدˈحاج محمد رضا دانش پزوهˈ با حضور مسوولان لشکری و کشوری در بهشت زهرا (س ) برگزار شد.

 

به گزارش راگانیوز همزمان با فرا رسیدن سالروز عملیات والفجر 8 و سالگرد شهادت ˈحاج محمدرضا دانش پژوهˈ در این آیین دعای ندبه توسط ˈمرتضی خلیلیˈ، با حضور خانواده های معظم شهدا، همرزمان و یثارگران ضمن حضور بر سرمزار شهدا قطعه 53 در محل سالن مهدیه شهدا بهشت زهرا (س) برگزار شد.

این مراسم که به همت اداره فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و خانواده های شهدای این عملیات برگزار شد، حاضرین با اهدا گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره دلاوریها و جانفشانی های رزمندگان اسلام در این عملیات غرورآفرین را گرامی داشتند.

عملیات والفجر هشت با رمز یا زهرا (س) در تاریخ 20 بهمن سال 64 با ورود رزمندگان اسلام به سرزمین های غیر قابل تصور دشمن و عبور از رودخانه خروشان اروند آغاز و در همان ساعات اولیه خط اول دشمن فرو ریخت.

عملیات والفجر 8 در نهایت منجر به فتح شبه جزیره فاو، یکی از مهمترین و استراتژیک ترین مناطق کلیدی عراق و هم مرز با کویت شد در حالی که همه کارشناسان نظامی جهان انگشت حیرت بر دهان فرو برده بودند، به نحو چشمگیری باعث تغییر موازنه سیاسی و نظامی به سود ایران شد و رودخانه خروشان اروند مهار نشدنی در برابر اراده رزمندگان سلحشور اسلام سر تعظیم فرود آورد.

پس از این عملیات بود که قدرت های استکباری حامی رژیم بعثی صدام حسین متوجه این پیام مهم و حیاتی شد که دیگر عراق برنده جنگ با ایران نخواهد بود و تصمیم به پایان جنگ و رهایی عراق از این مخمصه خود ساخته ،گرفتند.

ˈشهید محمد رضا دانش پژوهˈ در سال 1335 در خانواده ای متدین و مذهبی در شهرستان ری دیده به جهان گشود، و با آغاز جنگ تحمیلی و نبرد ناجوانمردانه با دشمن بعثی به صورت داوطلبانه به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در زمان شهادت به عنوان یکی از فرماندهان شجاع گردان حبیب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) مشغول خدمت بود.

وی سرانجام پس از ایثارگریهای مثال زدنی در سال 64در منطقه عملیاتی خور عبدالله فاو شربت شهادت نوشید و به خیل عظیم شهیدان و همرزمانش پیوست.

یاد و خاطره تمام شهیدان دوران هشت سال فاع مقدس و انقلاب اسلامی گرامی باد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.