آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اجرای عملیات تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی دشت ورامین

به گزارش راگانیوز ؛ حسن زحمتکش  اظهار کرد: کمبود بارش نزولات جوی و افزایش میزان برداشت آب از سفره های زیر زمینی باعث شده تا سطح آب در چاه ها با افت چشمگیری مواجه شود .
وی افزود: در حال حاضر استان تهران با 150 میلیون متر مکعب کسری مخزن سفره های زیرزمینی مواجه است که از این میزان ، 77 میلیون مترمکعب مربوط به شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا است.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین راه های کمک به افزایش میزان آب مخازن زیرزمینی ، استفاده از شیوه های تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی است ، به این منظور در سال جاری با استفاده از 14 حوضچه 60 هکتاری به عمق یک و نیم متر ، کار تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی دشت ورامین انجام می شود.
زحمتکش اظهار کرد: هم اکنون در هر ثانیه 4 هزار لیتر آب وارد این حوضچه ها می شود که تا کنون ، 8 میلیون متر مکعب آب به سفره های زیرزمینی افزوده شده است.
وی بیان گرد: آب در این حوضچه ها که در شمال دشت ورامین و در بستر درشت دانه واقع شده ، به سرعت جذب زمین شده و اثر خود را در کوتاه مدت بر روی چاه های آب نشان می دهد.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز 11 حوضچه تغذیه مصنوعی ، 8 میلیون متر مکعب آب را به حجم سفره های زیرزمینی افزوده بود.
وی گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 چاه مجاز، برداشت مشخصی از آب دارند.
مدیر امور آب ورامین افزود: امسال با مالکان 15 حلقه چاه مجاز که بیش از پروانه بهره برداری نسبت به استحصال آب اقدام کردند برخورد قانونی شد.
وی گفت: صدها چاه آب غیر مجاز در دشت ورامین وجود دارد که طی امسال 158 حلقه این چاه ها پلمب و از رده خارج شد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

صداو سیما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.