آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اجرای ۷۰ عنوان برنامه هفته کتاب در شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ علی اکبر قربانی اظهار داشت: چهار برنامه رونمایی و نقد کتاب، اجرای ۱۵ برنامه جمع خوانی در تمامی کتابخانه های این شهرستان، ۱۷ نشست کتابخوان در مدارس و کتابخانه ها از مهمترین برنامه هایی هستند که در این هفته اجرا می شوند.
وی تصریح کرد: ثبت نام رایگان در کتابخانه های عمومی در روز ۲۴ آبان ماه، زنگ کتابخوانی در مدارس، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و برگزاری مشاعره از دیگر برنامه های این هفته است.
وی با بیان اینکه دانش آموزان و جوانان از برنامه های فرهنگی استقبال چشمگیری دارند، عنوان کرد: سعی شده کتاب های عرضه شده در کتابخانه های سطح شهرستان ری با کیفیت و به روز باشند و کتابخانه ها در کنار کار ذاتی خود به برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.
قربانی تصریح کرد: کتاب های ‘دعبل و زلفا’ از مظفر سالاری، ‘هیچ کس جراتش را ندارد’ از حمیدرضا شاه آبادی، کتاب ‘پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو’ از فرهاد حسن زاده و ‘محمد (ص) مثل گل بود’ از غلامرضا حیدری ابهری در حوزه کودک از برنامه های کتابخوان منتخب آبان ماه نهاد کتابخانه های شهرری است.
وی برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه فرهنگیان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری را از دیگر برنامه های هفته کتاب عنوان کرد و افزود: نمایشگاه کتاب با موضوعات متفاوت در دانشگاه فرهنگیان با ارائه تخفیف ویژه برگزار می شود تا همه در خرید کتاب سهیم باشند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی ری به افزایش ۶ درصدی تعداد اعضای کتابخانه های این شهرستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰۰ نفر به اعضای فعال کتابخانه ها اضافه شده است.
وی با بیان اینکه امسال امانت کتاب در این شهرستان ۳۴ درصد رشد داشته است، افزود: این موضوع نشان دهنده افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در منطقه است.
قربانی عنوان کرد: همچنین سال جاری بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه های ری اهدا شد که هم اکنون این رقم به ۲۰۰ هزار جلد کتاب رسیده است.
وی به افتتاح کتابخانه ‘عطر گل محمدی’ در باقرشهر اشاره کرد و گفت: از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال هشت درصد زیر بنای کتابخانه های شهرستان ری افزایش یافته و این کتابخانه نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
شهرستان ری در جنوب تهران دارای ۲۲ باب کتابخانه است که از این تعداد، ۱۰ باب کتابخانه شهری، چهار باب روستایی و هشت باب کتابخانه مشارکتی است.
۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به مدت یک هفته روز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.