آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

فرماندار ری از به روز شدن استانداردهای حفاظتی پالایشگاه تهران خبر داد

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در بازدید از پالایشگاه نفت تهران اظهار داشت: حریم مخازن پالایشگاه تهران باید بر اساس معیارهای به روز دنیا در مقابل حمله های تروریستی و حوادث طبیعی باز تعریف شود.
وی با تاکید بر اینکه قوانین مربوط به پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل باید در مراکز اقتصادی رعایت شود، عنوان کرد: پالایشگاه تهران علاوه بر پایتخت، اقتصاد ۶ استان دیگر را نیز تحت پوشش قرار می دهد، از این رو باید مسئولان استانی و شهرستانی بر مسایل امنیتی این مکان حساس باشند.
جمالی پور تصریح کرد: آمادگی در برابر تهدیدات تروریستی و مسائل امنیتی در مراکر اقتصادی به ویژه پالایشگاه نباید باعث شود تا مسئولان از آمادگی در حوادث غیر مترقبه و طبیعی غافل شوند.
وی اجرای پدافند غیر عامل در مراکز اقتصادی را پیشگیری از بروز حوادث بزرگ عنوان کرد و یادآور شد: مباحث امنیتی باید اولویت اصلی مدیران مراکز حساس اقتصادی شهرستان ری قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تهران شامل دو پالایشگاه جنوبی و شمالی است. ظرفیت اسمی پالایشگاه جنوبی ۸۵ هزار بشکه در روز بود که طی اصلاحات فرآیندی در سال‌های ۱۳۵۵و ۱۳۸۲ به ۱۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.
روند رو به رشد مصرف فرآورده‌های نفتی و تامین بازار، ضرورت راه ‌اندازی پالایشگاه دوم یا همان پالایشگاه شمالی را با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۱۳۵۲ ایجاب کرد و این پالایشگاه با انجام برخی تغییرات در سال ۱۳۸۲ ظرفیت خود را به ۱۱۰ هزار بشکه در روز افزایش داد. خوراک هر دو پالایشگاه از طریق دو خط لوله ۲۴ و ۲۶ اینچی از حوزه نفتی مارون و اهواز تامین می‌ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.