آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های صاحبان صنایع

صادق نجفی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با اتکا به توانمندی های داخل و استفاده و بهره کافی از اقتصاد مقاومتی توانستیم به خودکفایی برسیم و هر چه قدر تحریم ها تهدید محسوب می شد با یاری خداوند توانستی این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

نجفی در ادامه با اشاره به اینکه کشور سالانه ۲ و نیم میلیون متر مربع پارچه رو مبلی از کشورهای دیگر وارد می کرد افزود: با احداث بزرگترین واحد تولیدی پارچه رومبلی در شهرک صنعتی قرچک، سالانه ۴ و نیم میلیون متر مربع پارچه یعنی ۹۰ درصد بیشتر از نیاز داخلی کشور تولید می شود که این میزان تولید افتخار ملی ایجاد می کند و نوید خودکفایی را می دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز واحدهای تولیدی در قالب تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد تأمین می شود گفت: با این تمهیدات یکی از مشکلاتی که کارخانه ها برای ادامه کار خود داشتند سرمایه در گردش و تأمین نقدینگی بود که با توافق صورت گرفته با برخی بانک ها این مشکل مرتفع خواهد شد و در این راستا ۲ بسته پیشنهادی برای توسعه فعالیت های تولیدی به صاحبان صنایع ارائه کرده است.

نجفی بیان داشت: با جدیت به دنبال رفع مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده هستیم تا به واسطه این مهم، زمینه کسب و کار بهتر از قبل در جامعه فراهم شود چرا که موضوع مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از دغدغه تولید کنندگان محسوب می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح ۲ بسته پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان صنایع کوچک برای توسعه فعالیت های تولیدی به صاحبان صنایع افزود: اولین مورد این بسته بخشودگی ۸۰ درصدی جرائم واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی و تقسیط ۶۰ ماهه باقیمانده جریمه ها است و دومین مورد مهم دریافت تاییدیه های بهین یاب برای تامین مواد اولیه در استان ها و سومین مسئله ثبت سفارشات در استان ها است که تاثیر مهمی را خواهند داشت لذا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین نقدینگی مورد نیاز کارخانه ها اختصاص داده ایم.

نجفی با بیان اینکه تاخیرهایی در ترخیص ماشین آلات وارداتی مورد نیاز کارخانجات تولیدی در گمرکات وجود داشته است گفت: افزایش سرعت ترخیص وسایل مورد نیاز کارخانه ها سبب افزایش تولید و اشتغال در کشور خواهد شد لذا از ماموران گمرک ها می خواهیم نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.